Stresin Düzelttikleri

By Mavinindenizi - Aralık 23, 2020




 Çok düşünüp cevabını bulamadığım nadir sorulardan biri bu, stres neye iyi gelir ?

Her gün streslenecek şeyler buluyoruz, huyumuz kurusun! Bazılarımız bir konuya saatlerce üzülüyor mesela. Yapı diyoruz, huy diyoruz ama kendimize yazık etmiyor muyuz?

Etrafımda tanıdığım ve çok sevdiğim insanlar var sabah yaşadıkları stresi tüm gün kendilerine yük ediniyorlar ve bazen o kadar küçük konular oluyor ki bunlar; karşı tarafın umrunda bile olmayan şeyler.

Sonuçta vücut bir yerden patlak verip hastalanmamak elde değil! Kendimize en iyi gelen şey moral, kolay mı hayır ama en azından bir yıl sonra ne kadar önemli olacağını düşünüp o anlık üzüntü biraz hafifletilebilir diye düşünüyorum.

Stres en büyük düşmanı sağlığın! 

Her günün içinde bir güzellik vardır, görmesini bilirsek. 

Bazen bir çocuk bazen bir hayvan bazen güler bir yüz bazen gelen güzel bir haber bazen aldığımız bir selam... Neyle mutlu olduğumuza bağlı, çok büyük şeyler değil belki ama minik şeyler de şükür sebebi. 

Aldığımız kilodan, yaşadığımız odaklanma sorununa kadar her şeyin sebebi stres. 

Güzellikleri görmeye bakalım!


Sağlıkla..

  • Share:

You Might Also Like

6 yorum

  1. Ufak şeylerden büyük mutluluk duymak bir erdem bence. Ben de böyle biriyim. Böyle de olmak lazım. Rahmetli anneciğim bu konuda tanıdığım en başarılı insandı. Yeni bir çöp kovası almıştı babam, 1 hafta 10 gün ona sevindi. Bize de söyledi her Allahın günü. Ölmeden 1 ay önceydi bu anlattığım. Hep aklıma gelir sebepsiz. Ama büyük bir örnektir. Yine de bazi kederler var ki ağır geliyor. Yoksa mutlu olmak kim istemez... cok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle başınız sağ olsun annenizin mekanı cennet olsun.. ben de babamı kaybettikten sonra özellikle hayatta olan bazı şeylerin ne kadar basit olduğunu düşünüyorum. Ki bir çöp kovası için bu kadar sevinen bir insanın ailesinde huzur nasıl olmasın ? Çok çok güzel bir örnek oldu teşekkür ederim. Her zaman ölümü düşünemiyoruz ama aklımızın bir köşesinde olursa hayatın daha anlamlı yerinden bakabiliyoruzz...

      Sil
  2. ben de ço stres yapan bir insanım. stres kaynağı da çok hayatımda. aslında kontrol ediyordum ama pandeminin uzamasıyla birlikte artık tükendim. stres mahvediyor en iyi yaşayan bilir. belki gereksiz şeylere takıyoruz ama insan bazen yapamıyor işte çok düşünmenin sonucu bendeki hem de çok stres kaynağı olması yüzünden. kontrol etmek de hiç kolay değil, ufak şeylere sevinsek bile büyük problemi görmezden gelemiyorum. artık çok takmıyorum tabi ufak problemlere ama büyük olanlar hala yıpratıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama hep şöyle diyorum kendime ‘şuan bu sorunu çözecek gücüm var mı ?’ Veya ‘bir sene sonra buna üzülecek miyim ?’
      Stres yapmamak diye bir şey yok ama sizden önemli mi ? Siz iyi olmadıktan sonra o sorunun bir anlamı var mı ? Haklısınız insan üzülmeden yapamıyor ama üzülürken de abartmamak gerekiyor diye düşünüyorum artık çünkü hayatta bizden kıymetli ne var ki? Aile.. evet ama siz iyi olmadan onlara da faydanız olmaz.. bazen gerçekten bazı şeyleri duymamayı öğrenmek gerekiyor hepimiz için

      Sil
  3. şitireks kötü tabiii ama azcık da lazım yani ilerlemek için yaaa :) motive eder insanıı fotiler ne hoşşşş :)

    YanıtlaSil