Okudum: Kürk Mantolu Madonna

By Mavinindenizi - Aralık 10, 2020


 Sabahattin Ali... 

Dili ağır olur okuyamam diye korktuğun ama bir solukta okuduğum bu şahane kitabı lütfen okuyun...

Çok güzel, samimi bir aşk hikayesine şahit olmak için okuyun. O kadar naif bir anlatımı var ki sanki karşınızda biri size anlatıyormuşçasına bir tad bırakıyor damağınızda. Raif efendinin efendi bir hikayesi. Yazmak ona çok iyi gelmiş ve gençken yaşadığı aşkı, Maria ile nasıl tanıştığını anlatmış. 

Sessiz sakin kendi halinde bir adam Raif efendi. Değişik bir gizemi var bu sessizliğin altında. Aslında içinde fırtınalar kopan ama yaşadıklarından sonra dışarıyı asla umursamayan bir adam. Karşısındakini bir bakışta anlayabilen, duygularını derinsen yaşayan.. 

Maria insanların sevgisine güvenmeyen ama bir şekilde Raif ile aşk yaşayan ve yaşadığının aşk olduğunu yolları ayrılırken anlayan güzel mi güzel, akıllı bir kadın. 

Hikayeleri en güzel yerinde yollarının ayrılması ile yarım kalıyor ve birbirlerinden haber alamıyorlar ta ki seneler sonra Raif efendi olayın aslını öğrenene kadar..

Okuyun ki neden irtibatları kopmuş öğrenin :) Raif efendinin de bize kattığı çok şey var bu hikayede. Sevmek , inanmak, çabalamak... Sevgi neydi ? İnsan kendi gibi olanı mı severdi kendisi gibi hissettireni mi? Etraftakiler senin hakkında ne kadar şey biliyor ? Bir yanlış nasıl düzeltilir ?

Raif efendi tanınmaya değer bir kişi, tanışın! 

Sabahattin Ali gerçekten söyledikleri kadar güçlü bir kaleme sahip bir yazar. Kitapları dışardan ağır görüntüsü vermesine rağmen ağırlığı naifliği ile hafifletilmiş. Okutmuyor izletiyor anlattıklarını, sırada diğer kitapları var izlenecek :) 

  • Share:

You Might Also Like

6 yorum

  1. Sabahattin Ali'nin çok severek okuduğum kitaplarından biridir. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. çok severek okudum birkaç kez. yeri bende ayrıdır. herkesin bir hikayesinin olduğunu ve yargılamamak gerektiğini anlamıştım Raif efendi sayesinde. bu arada Deep ten gördüm ve takibe aldımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok öğretici gerçekten, zor başladım kolay bitirdim ve iyiki dedim :) takip için teşekkür ederim geliyorum sayfanıza :)

      Sil
  3. Sabahattin Ali'nin pek severek okuduğum kitaplarından biri olur. Kitapla tanışmam biraz geç olmuştu ama olsun, inşallah yine okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geç tanıştığımı düşünüyorum ama hiç okumamış olsam daha çok üzülürdüm:) bence geç değildir..

      Sil