Ajanda Nasıl Tutulur ?

By Mavinindenizi - Aralık 24, 2020




 Ajanda tutmayan bizden değildir ! Şaka şaka :) 

Kendim de sonradan edindim ajanda tutma alışkanlığını ama iyiki de böyle bir alışkanlığım olmuş. Önceden günlük tarzı defterlerim vardı, her gün değil de çok duygu patlaması olduğu günler yazardım ki hala öyle. 

Ajandaları iş için kullanmayı seviyorum. Önem derecesine göre sıralayıp takip etmek hem unutmamı sağlıyor hem işimi kolaylaştırıyor.

Geçen seneye kadar küçük küçük kağıtlara yazarak günlük rutinlerimi takip ediyordum sonra küçük defterler ve ajandaya hızlı bir geçiş yaptım. Alışkanlık oldu defter olmadan eksik bir şey yapıyormuşum gibi hissediyorum.

Siz de öyle misiniz ? İşlerinizi unutmamak için yaptığınız özel şeyler var mı ?

Küçüklüğümden beri kalemlere olan sevgim ajandalarla birleşince motive sebebim oldu. Ama mümkünse uçlu kalem :) 

Evet nasıl tutulmalı ? Tarih tarih, araya motive edici söyler ekleyerek. Hazır ajandalar var benim geçen sene kullandığımı paylaşıyorum sizinle ama 2021 için sade tarihli bir ajanda ayarladım renkli yazıları kendim yazacağım.

Hazır ajandalar çok güzel ama seçmek zor :) Bu sene kendime göre bir şey bulamadım ve sıradan bir ajanda ayarladım ama önemli olan kendi zevkine göre ayarlamak olduğu için sorun yok!

Renkli bantlarım, post-it ve kalemlerim var. İşleri renk ile ayırıyor, altını çiziyorum. Hatırlatmaları mutlaka ekliyorum. İleri tarihli bir işim varsa o tarihten bir kaç gün öncesine yazıyorum ki öncesinde kontrol edebilmek benim için önemli.  

Öyle rengarenk karışık bir ajanda tarzım da yok bu arada. İki renk kalem, araya ekleme notlar alabilmek için küçük kağıtlar ve kendime not ettiğim güzel sözler.

Moralim bozuk, enerjim düşük olduğunda en motive edici sözlerden yazıyorum mutlaka. 

‘Her günün içinde bir güzellik vardır.’

Bazen sadece o gün olanı bir cümle ile özetlediğim de oluyor. Her gün deftere ve kaleme dokunmak bile bana iyi gelen bir şey! Sizin motive kaynaklarınız neler ? 


  • Share:

You Might Also Like

8 yorum

  1. Ajanda tutmak Gerçekten de çok faydalı oluyor tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmeniz mutlu etti :)

      Sil
  2. ben ajanda tutmuyorum günlük yazardım eskiden çokça ama birkaç yıldır aksatıyorum. halbuki bana çok iyi geliyordu daha çok yazmaya çalışacağım yeni yılda. ben şey yaptım word'e tablo çizdim aylık kullanacağım şekilde, günleri yazdım ve birkaç tane arkalı önlü çıkarttırdım. hangi aydaysak onu yazıyorum o ayki günleri numaralandırıyorum ve küçük bölmelere de o gün yapmam gereken şeyleri yazıyorum. yaptıkça tik atıyorum yapmadıysam çiziyorum üstünü. bu bayağı iyi oldu. ödev tarihleri, etkinlikler ve yapmam gerekenleri aylık olarak bi arada görüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o da çok güzel bir seçenek! Onu da düşünmüştüm Çünkü masa üstü not alınabilen takvimler gibi çok işe yarıyor ama ben biraz ajandanın toplu olmasını çok sayfalı olmasını seviyorum. Yoksa sizin yaptığınız da çok güzel fikir hatta küçük not kağıtlarımı kendim hazırlama fikri verdiniz :) teşekkür ederim

      Sil
  3. evey evey defter de ajanda da kalem de renkli notlar da çok severim, günlük de tutuyom anı defteri de, bir dolu konuda bir dolu defter ajanda hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel değil mi, arasa eski sayfaları okumakkk :)

      Sil
  4. baksana son yazımda bir mim var, yani istersen yapsan yaaa :)

    YanıtlaSil