Okudum: Müthiş Psikoloji

By Mavinindenizi - Aralık 26, 2020


Normalde böyle kitapları seçmekte çok zorlanıyorum. Hem meraklıyım hem çok tanımsal olduğu zaman sıkılıp okuyamıyorum ama kitapları yarım da bırakamam. Kısacası beğenmediğim zaman eziyet oluyor maalesef. Buna benzer bir iki tecrübem oldu ve kitapları bitirene kadar mahvoldum :) Birde ben toplu taşımada kitap okuyorum of ki ne of!

Neyse sonuç olarak bu sefer başarılı bir seçim yapabildim kendimce. Kitap tatlı ve öğretici. Kısa kısa örnekler üzerinden ne yaparsak ne demiş oluruz diyerek sıkılmamızı engelleyerek merak duygusunu tetikleyip bizi içine çekmeyi başarmış. 

Mesela çözüm bulmak konusunda iş arkadaşınıza yardımcı oluyorsunuz tamam ama aşırısı bencillik olur ona kendisini başarısız hissettirirsiniz demiş. Bu bilgi beni hem şaşırtmış hem de aydınlatmıştı çünkü ne kendim ne başkası için hiç bu açıdan düşünerek adım atmamıştım. Evet yardımcı olmak güzel ama içten içe sen yapamazsın mesajı verdiğimiz de oluyormuş ve bir yerde en hoşlanmadığımız şeyi karşımızdakine yaparak onun özgüvenini kırdığımız yerler olabiliyormuş, ne üzücü.

"Bana hayır diyenlere şükran duyuyorum, ne başardımsa onlar sayesinde başardım."    Einstein.

En etkilendiğim bilgilerden bir tanesi, öz saygınızı geliştirmek için onay beklemekten vazgeçmelisiniz diyor ne kadar haklı! Hayır demenin bizi koruduğunu ve böylelikle daha sağlıklı ve güçlü kararlar alabileceğimizi söylüyor. Bunları o kadar sade bir dille ele almış ki kitabı bir günde bitirmeme neden oldu ve tekrar tekrar okuyup her okuduğumda farklı bir bilgiden yararlanacağıma eminim.

Altı çizilesi bir ara başlık öncesi alıntıyı buraya bırakıyorum kesin bazılarımızın motivasyon cümlesi olmaya aday; "Kendinizi başka birisinin düşüncesini göre incelemeye çalışıyorsanız hep ikinci el bir insan olarak kalırsınız." Jiddu Krishnamurti

Evet sizin de hoşunuza gidin tarz kitapların arasında kişisel gelişim kitapları varsa ve sizde aman çok ağır olmasın ama bana bir şeyler de katsın diyorsanız bence okumalısınız. Dediğim gibi hem sade, anlaşılır hem de çok güncel örneklerle sizi tercihlerinizden yola çıkarak size anlatmış. Aslında verdiğiniz kararların içten içe ne anlama geldiğini açıklıyor size. Herkes kendisinden örnekler bulabilir. Ben bazı yerlerde kendime sessizce itiraflarda bulundum; evet bu yüzden ben de böyle yapmıştım dedim ve rahatladım :) 

Kısacası bu kitap okunur.

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

11 yorum

  1. Alıntılar çok güzel. Değerli bir kitaba benziyor. Çokkkkk teşekkür ederiz ön bilgilendirme için. Selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
  2. Bazen otobüste denk geliyorum kitap okuyanlara valla ben dikkatimi veremem açıkçası :)

    YanıtlaSil
  3. Bu tür kitaplari seviyorum. Kisisel gelisim, çocuk gelişimi üzerine okumayı çok seviyorum. Senden duyuyorum bu kitabi da. Okunabilir duruyor, cok da kafa yormadan iyi olabilir😀

    YanıtlaSil
  4. Anştayn'ın sözü çok öğretici... Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. psikoloji de kişisel gelişim de okumayı çok severiiim :) bu da hoşmuş olabileer :) ah evet en büyük derdimiz hep onaylanmaaak ah ah :) ay bugün de psikoloji kitabı yazdımdııı :)

    YanıtlaSil
  6. Okumadım onu da okurum benziyorsa güzeldir teşekkür ederim

    YanıtlaSil