Okudum : Piruze

By Mavinindenizi - Aralık 16, 2020


 Şam’da bir Türk gelin... 

Net söylüyorum ilk 100 sayfa ‘Ben ne okuyorum?’ Diye sorgulayarak geçti. Kitabın beni çekmesi uzun sürdü ama sonrası elimde bırakamadım. Ah ne çektin Piruze! 

Aşk o kadar güçlü bir duygu ki, aşık olduğumuz zamanlarda ne yapıyoruz neden yapıyoruz nasıl yapıyoruz düşünmeden hareket ediyoruz. O an yapılan her hareket dünyanın en mantıklı ve en doğru hareketi gibi gözüküyor gözümüze. 

İşte Piruze aşık olmuş, gözlerine aşktan perde inmiş ve sonrasında çok acılar çekmiş bir kadın. Hikayesi çok iç ezici. Babasının işi gereği sürekli farklı ülkelere giden bir aile ve artık yer değiştirmekten arkadaş edinemeyen Piruze’nin en sevmediği yerde yani Şam’da aşık olup ani bir kararla evlenmek istemesi ile başlıyor.

Aşık kızımız Piruze kim ne derse desin dinlemiyor, mantıklı bulmuyor ve evlenmekte diretiyor. Wassim de yakışıklı esas oğlan ! İlk başlarda aşk adamı olan Wassim evlendikten bir süre sonra babasını kaybedince annesi ile yaşamaya karar verene kadar dünya kibarı bir adam. 

Zengin, yakışıklı, dikkat çekici bir adam Wassim. Babasının yanında çalışıyor. Babası gelinini çok seven aşırı kibar bir adam. Sürekli Piruze’ye hediye alan ve Piruze’yi düşünen... Babasının vefatı üzerine işler değişiyor, öğrendikleri şeyler hepsini şaşkına çeviriyor.  

Piruze kayınvalidesi ile hiç anlaşamadığı halde onunla beraber yaşamak zorunda kalıyor çok eziyet çekip çok hakaret işiyor ama hikayenin sonuna kadar geldiğinizde en büyük destekçilerinden birinin kayınvalidesi olduğunu görüyorsunuz.

İlk sayfalarda sabredin ve okuyun derim ben. Sonrasında hikayeden çıkmak istemiyorsunuz. Sonu beklenmedik şekilde bağlanmış ama onu gözünüz görmüyor olanlardan sonra. 

Eğer aşk ve kurgu romanları seviyorsanız okumanızı tavsiye ederim. 

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

12 yorum

  1. Merhaba yazılarınızı okudum ve çok beğendim. Bloğunuzu takipteyim. Sizide kendi bloğuma davet ediyorum davetimi kırmaz gelirseniz çok mutlu olurum :)

    Blog adresim: https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. bu kıtabı bıkaç arkadasımı okurken gormus ve bagımlı olduklarını gormustum benım de okunacaklar lıstemde umarım vakıt yaratıp okurumm :) guzel anlatmıssınız ılgımı cektı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ön yargı ile başlamıştım ama gerçekten o kadar güzel ki vaktin olduğunda mutlaka oku bence :) kafanı dağıtır eminim , sadakatsiz de dizi miymiş dersin :)

      Sil
  3. Takip etmemiz için eklenti butonu koyarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında takip et bölümü aktif ama görünmüyor mu sizde ?

      Sil
  4. Tavsiye için teşekkür ederim :) Mutlu akşamlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için sağlıklı günler dilerim :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. AA ben de bi an şüpheye düştüm :) ama Piruze net bilgi :)

      Sil
  6. İsmi gerçekten çok ilginçmiş (: Piruze. Aşk bu dünyada çoğumuzun bulamadığı bir şey. Şamda ki bir türkün hikayesini okumak ilginç olacak. Emeğine sağlık. Farklı bir öneri olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim 🙏🏼 Şam kültürü ayrı insanı ayrı şey öğretiyor gerçekten. Saygı bizden selamlar

      Sil