Pazar Kahvesi

By Mavinindenizi - Aralık 27, 2020

 


İçildi mi pazar kahveleri ?

Çalışan, çalışmayan herkes kendisine bir yarım saat ayırdı mı bu pazar ? 

Bizden daha önemli bir şey olmadığı hakkında anlaşmıştık sizinle değil mi ? Biz iyi olmazsak çevremizi de mutlu edemeyiz. Biz iyi olmazsak sevdiklerimizi koruyamayız, onlarla sağlıklı vakit geçiremeyiz. Peki iyi olmak kahve ile mi oluyor ? Belki evet, nerden biliyorsunuz kahvenin size iyi gelmeyeceğini ?

Kahve; kanser riskini azaltır, ağrı kesici etkisi vardır, kolay nefes almayı sağlar... Bunların yanında kendini mutlu hissetmeni sağlar. Kahve mi çay mı seviyorsunuz ? Çay sevip de bana karşı çıkıyorsanız çok bozulurum haftada bir gün bir kahve için diyorum ayıptır içmemek. Ki kendim için de asla değil. Ben zaten her gün en az iki türk kahvesi iki filtre kahve içiyorum. Ama bu pazar kahvesinin amacı farklı! Pazar kahvesi tek başına, telefona bakmadan, dışarıyı izleyerek içilen bir kahve. 

Aman işteyim, müsait değilim demeyin her işin bir molası var. Kendinize bir kahve molası ayarlarsınız bence.

''Beni kimsenin tanımadığı bir yer arıyordum, bir kahve içip düşünmek için.''  (Cesare Pavese)

Bazen bir şarkı açıp bir kahve içmektir o anki derdinin çözümü. Bazen ortalık karışmıştır, sinirli ve mutsuz hissediyorsundur, çıldırmak üzeresindir. Ne duruyorsun ? Al bir kahve, derin bir nefes al ve kendine sakinleşmek için izin ver, düşünmek için. Bazı durumlarda hızlı aldığın kararlar sadece kısa vadede kurtarır seni. Uzun vade için bir sakinleşip incelemek, değerlendirmek gerekir. Çok mu sinirlisin kaç beş dakika, yap bir kahve senden daha önemli olmadığına eminim. ''Öyle olmuyor'' deme, olur! Sen yaparsan olur..

Belki sinirli değilsin şuan, mutlusun ve bunun için iç kahveni. Sakin kafayla kahve içebildiğine şükret! Düşünsene şuan eminim senin yerinde olmak isteyen bir çok insan var. Çok şanslısın kafan rahat olduğu için ya da sadece sinirli olmadığın için bile şanslısın. Çünkü tam da şuan bir yerlerde birileri o kadar sinirli k, uğraştıkları sorunlardan kafalarını kaldıramıyorlar. Bir yerlerde insanlar evsizler, bir yerlerde hastalar. Bazılarının en sevdikleri yanında değil şuan, bazılarının en sevdikleri hasta... Bir yerlerde hiç tanımadığın insanlar çalışmaktan yoruldular şuan, eğer senin vaktin varsa şükret ve kendine sarıl. Bir kahve iç yarım saat düşünmeden kendine izin ver.

Şuan nedensiz mutsuz bir çok insan var. Belki kendilerine anlatamadıkları sebepleri var, belki kendileri de nedenini bilmiyor. Ama sen şuan gülümseyecek sebeplere sahipsen, kendine sarıl. Çok büyük sebepler değil, evinde misin ? Veya işine gidebildin  mi? Çocuğun uyuyor mu ? Babanın sesini duyabiliyor musun? Yardım almadan temizlik yapabildin mi ? Çok büyük sebepler arama, sebepsiz mutsuz olma sen de, sadece şu an için gülümseyebiliyorsan al kahveni bak dışarıda neler varmış...

Sen her şeyden önemlisin. Güzel pazarlar olsun!


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

12 yorum

  1. pekiiii oluy, sütlü kahve de olur ama de miiiii :) o fincandan var bende deee :) pavese çok iyi bi yazar yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve olsun daaa istediğinnn gibi :) otantik fincan :)

      Sil
  2. Mutlu pazarlar diliyorum. Güne kahve ile başlar kahve ile bitiririm genelde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın, günde 2 kahve sağlığa da faydalı ne güzel :)

      Sil
  3. fincan çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  4. Geldim geldim ..kahve yaaaa missss gibiiii..oh ne güzel:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldinnn :) evet kahve zamanı diye boşa dememişsin :)

      Sil
  5. Ah! Bazen ona bile fırsatım olmuyor. Ya da oluyor ama o kahveler heryere dökülüp sacilmazsa bile soguyor. O yüzden bu seker portakalının bana sicak bir kahve borcu var ileride. Buraya not edeyim📍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy kayıtlara geçsin o zaman, acısı ileride çıkarılacaktır :) tatlı zamansızlıklar olsa gerek :)

      Sil
  6. Kendimize bir yarım saat ayırsak bile sahiden kendimizle olabiliyormuyuz acaba ? Ben olamıyorum. Zihnimdeki düşünceler, hayatın hengamesi bırakmıyor zihnimi. Alıkoyuyor her daim benliğimi. Benliğim dahi benle yalnız olamıyorken ben nasıl benle yalnız kalacağım ? Zihnimde dolanan bu düşünceleri şuan kahvemi yudumlayarak yazıyorum. Güzel bir yazı olmuş. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesele zaten düşünceleri kovmakla ilgili değil mi ? Sorunlar hiç bitmiyor hep aklımızın bir köşesinde bizi zorlayan sorular ve sorunlar varken sadece yarım saat onları geriye atamıyor muyuz ? Evet ben de zorlanıyorum ama kendimi de zorluyorum ‘şuan bir şey yapamam düşünmemem lazım’ diyerek kendime çok da haksız değilsin demeye çalışıyorum. En zoru kendimize hak vermek, işin ucu hep kendimizde hata aramaya gidiyor çünkü.. teşekkür ederim ve afiyet olsun diyorum :)

      Sil