Bir Küçük İnsanlık Meselesi

By Mavinindenizi - Ocak 20, 2021


 Konuya derininden giriş yapıyorum, insanlık. 

Her gün sözlü sözsüz iletişimde bulunuyoruz bir çok canlıyla. Sadece insan değil canlılardan bahsediyorum. Kaldı ki insan insanı görmüyor o ayrı konu! Hareketlerimiz olsun mimiklerimiz olsun direkt insanlığımız ile ilgili. 

Hele bir de pandemi var ki içler acısı halimiz. Düşünün ki asansör beklerken rahatsız ediliyoruz, otobüste rahatsız ediliyoruz. Rahatsız edilmek illa sözle, fiziken değil bakışla, mimikle diyorum. Biz birisi ile göz göze yan yana geldiğimiz an arada iletişim başlıyor. Sert sert bakmak yerine yumuşak bir bakışla karşılamak cebimizden bir şey eksiltmezken bizler genelde ters olmayı seçiyoruz, neden? Çünkü zamanla savunma mekanizmamız bu şekilde gelişiyor. Güler isek yüz vermiş oluyoruz düşüncesi bizi insanlıktan çıkarmaya başladı maalesef. 

Aslında spesifik bir sorundan bahsetmek için yazmadım bu yazıyı sadece her gün gözlemlediğim şeyler beni rahatsız etmeye başladı, iç dökmek benimki.

Geçenlerde otobüs şöförüne durak ismi sordum ki içerdeki durak ismi yazan televizyon çalışmıyordu ‘ben bilmem ‘ diyerek  kafasını çevirdi. Neden ? Ki kaldı ki çalışana saygım her zaman sonsuz iken çalışanların bu kadar mutsuz olmaları ve mutsuzluk yaymaları enerjimi düşürüyor. 

Yine bir gün otobüs neden saatinde hareket etmedi diye sorduğumda yüzüme bile bakmadan birbirlerine bakarak cevap vermediler mesela. Yorgunluk, tahammülsüzlük tamam ama neden ? Biz de bir yerlere ulaşma çabasında olmasak neden soru sormaya gelelim, danışma mısın sen ? Danışma demişken danışmada duranlara da aşırı üzülüyorum, önündeki mağazayı soranlar var işte onlar tahammülleri doldurup bizim terslenmemize neden oluyorlar. 

Bu havalarda hayvanlar sokakta aç, açıkta üşüyor diyorsun ‘aman onlar başının çaresine bakar’ diyor. Kedi, köpek , kuş gibi derdini anlatamayan canlılardan bahsediyoruz. Gelip de derdini anlatamayacağına göre azıcık insaflı mı olsak ? Bir kap yemek bir kap su vermek çok mu zor ? Cebimizden eksilmez ama kalbimize sevgi katar. Sevgi mi istemiyoruz ? Sevmek ağır ya, kaldıramıyor muyuz ? 

Pandemi var kardeşim maskeni kapat diye her yer bağırırken kapalı alanda eline dondurma alıp gezen ve uyarıldığında elindeki dondurmayı gösterenlere ne diyelim ? Dondurma bize bulaşmasını mı engelliyor ? Aklımın almadığı şeyler oluyor bazen. Cidden çok saçma değil mi ? 

Bir küçük insanlık meselesi! Neşeli olup neşe saçmak ? Neşeli olursak bir de ‘hayırdır çok mutlusun’ diyen bir grup var ki oturup ağlamamızı istediklerine eminim ama ispatim yok! Ne istersin kederle mi dolaşmamız lazım ? Evet neşeliyim sen de mi azıcık neşeme katılsan ? Ama yokkk sen laf et arkadaşım boş ver. Aman günümüz güzel geçer falan sen laf et bi moralimiz bozulsun lütfen. Selam verelim alma , etrafına bir faydan dokunmasın aman aman.

Bu kadar laf ettim bir ben mi insanım yani ne demek istiyorum ? Hayır ! Ama böyle küçük şeylere dikkat edenler olarak sayımız az, eminim. Etrafına iyilik saçan insanlar iyiki var... Yoksa halimiz harap :) 

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

21 yorum

  1. Kimse işinden memnun değil. Memnun olan çalışmaktan memnun değil. İnsanın insana güvenci kalmadı. İster istemez kendimize duvarlar oluşturuyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kimse memnun değil ve kimse bunu göstermekten rahatsız da değilsin bir de tabi çıkan haberler falan derken herkes birbirine cephe almış durumda.

      Sil
  2. e haklısın herkes birbirinden korkuyor ya bişey isterse diye :) haklısın ama valla dünya böyle oldu artıık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman bir şey istemesinler dur telefonum çalsın :) maalesef böyle gittikçe daha da kötüye gidiyoruz hayırlısı

      Sil
  3. Bayadır dışarı çıktığımız yok malum. Çocuklu olunca hele.
    Neyse. Diyeceğim şu. Bazen o suratsız insanlardan biri oluyorum.
    Misal.
    Marketteyiz çocuklarla. Çalışan kişi, direk çocuğun yüzünü elliyor. Seviyor tamam. Amennâ. Ama hele şu zamanda sevmeyelim o ellerle. Olmaz mı... olur. Uyarınca alınıyorlar üstelik. Sonra bir daha yüzüne bakmıyor. Hep aynı markete gidince tanıyorsun haliyle. O bakımdan :))
    Böyle işte.
    Istemeden oluyorsun bazen.
    Ama neşeyi söndürme kısmı en berbat olanı.
    Katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A aaa! O yapılır mı hele şu dönemde en çok korkulan çocuklarken? Ki normal zamanda bile olsak onlar daha hassas oldukları için yine temas etmemek lazım, sebebiniz gayet haklı o yüzden bu sayılmaz :)
      Ki neşemizi kaçıranlar her gün artıyor..

      Sil
  4. yazdıklarına tamamen katılmakla birlikte gereken kişilere ulaşmasını temenni etmeden geçemiyorum. Maske ve pandemi sürecinde toplumun bir kısmı ciddi bir mücadele verirken diğer bir kısmı ise mücadele vermemek adına mücade ediyor resmen. Elinde sallayandan tutun, bakkalın önünde sigara tüttürene kadar...

    İnsanlara gelince insanlar gerçekten her şekilde rahatsız edici tavırlar sergilemek konusunda çok başarılı.
    İnsanları kılık, kıyafet, giyim, konuşma, yaşam tarzı hususunda eleştirmeyi öyle çok seviyoruz ki... Bunun bir tarafı da yok üstelik.
    Ah ah...
    Dilerim biraz olsun buluşuruz ortak paydada her şey bitip gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu pandemide hastalığı küçümseyen ve bunu yaparken herkesi zarara uğrayan insanların vicdan rahatlığı beni şaşırtan. Aynı açıdan bakmıyoruz o insanlarla, bu kesin!
      İnsanların genel tavrına gelince, çok da umutlu değilim ama ne kadar kenetlenirsek o kadar sağlam kalırız gibi..

      Sil
  5. Önemli konular...
    (son yazıma bakınız:))

    YanıtlaSil
  6. Bak ne anlatçam uzun ama bölerek yazıcam..Birkaç sene önce metrobüse bindim 40 durak sonra inicem o zamanlarda beylikduxunde oturuyorum uskudarda calisiyorum bir uçtan bir uca..amakoşa koşa gidiyordum..inşaat ve mimarlık şirketiydi çok tatlıydı ortam herneyse konu bu değil bindim metrobuse o kalabalığı yararak ki onun çok müthiş taktikleri vardır:):)arkamda bir teyze oturuyor

    YanıtlaSil
  7. Sağolsun 20 durak boyunca bağıra bağıra bir dr nun reklamını yapıyor ama hiç nefes almadan çığlık çığlıga iste onu anlatıyor önerdiği bitki çayları uzun bir metin ve hiç kimse ona bakmıyor tepki vermiyor o cırtlar sesi ile töbe estağfirullah fıtık etti beni..Bende kibarca arkama dönüp dedim ki bak aynen anlatıyorum

    YanıtlaSil
  8. Teyzeciğim tamam anladık yeterli anladık iyi doktor dememe kalmadan döndü bana dediki sen kimsin salak kadın.ahahdbbb ben şok ..ve sonra daha çok bağrınmaya başladı..ben o lafı ettikten sonra baktım mevzu derin hiç birşey demeden önüme döndüm:):)hafif tabii gülümsedim..çığlık çığlığa bağırınmaya başladı işte atın bu kadını metrodan diye çok sinirlendi

    YanıtlaSil
  9. O sırada ortalık sesiz ve kimseden tık yokyanımda oturan bey kibarca kadına döndü dediki hanımefendi size kötü birşey demedi niye böyle davranıyorsunuz çok ayıp ama dedi...sonra onada sardı ..bu sırada kaldı 10 durak:):);) hayyy dedim içimden bir dahamı bu son toplu ulaşım araçlarında böyle beni sıkan bir durumda müdahale etmek yerine direk inerim daha iyi dedim

    YanıtlaSil
  10. Yani olduda kafana bişey indirdi..ya da bıçak çekti inan kimse hiçbirşey yapmazdı çünkü insanlar bezmiş artık..karşılarına ne çıkacağını kimse bilmiyor..dönem böyle olmuş ne yazık ki..ne kötü dimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu nedir ? Ben de toplu taşıma kullanıyorum her gün ve yol 40 dk. Bir keresinde sırf çocuğum üşüyor camı kapatın dedi diye koca adam kadına bağırdı hakaret etti kimse korumadı yanımda yaşlı amca da kendi kendine söylendi üzüldü. Ben bir sabah 6 da başım döndü yere oturmak zorunda kaldım bir kişi de ne oldu iyi misin demedi. Sandılar ki oturmak için yalan söylüyorum o kadar vicdansız olduk ki kimse kimseye karışmıyor herkes aman bana karışmasın diye düşünüyor.

      Sil
  11. Evet kötü niyetliler yüzünden iyiliğimizi kaybediyoruz kabul ama bizlerde bir işte para kazanmak için çalışıyor olmamıza rağmen, ne iş olduğu farketmez, tüketici konumuna geçtiğimizde etraftaki diğer çalışanlara hakaret etmeyi kendimizde hak görüyoruz (!)
    Elbette herkes hayatını devam ettirme çabasında ama böyle böyle arada iyiler kaynayıp onlarda kötü olunca sen değiştin oluyor. Evet değişiyoruz çünkü düzen buna zorluyor.
    Sevgi ve saygıyı koruduğumuz günlere...
    şunu da anlatmak isterim geçenlerde otobüste ayakta kitap okurken bir teyze oturup okumam için zorla yer verdi, şimdi bu kalbin hakkını yiyemem yedirtemem... çabam iyiler iyilikler için..

    YanıtlaSil
  12. Çocuk ne görürse onu yapacak ve genç olduğunda yanında yer vermesi gereken birisi olduğunda farkında bile olmayacak yaptığının uygunsuz olduğunu... bunu benim komşum yaptı ve onunla olan sohbetimi sadece selama indirmeye karar verdim. Belki umrunda olmadı ama sırf çocuklarını koruyor olduklarını düşündükleri bu hareketin aslında toplumsal olarak yanlış olmasına kendimce tepki göstermek istedim.

    YanıtlaSil
  13. :) relax.
    insanlarımız sevgisiz ve mutsuzlar. malesef huzursuz ve sinirliler. tatminsiz ve açlar..
    ben kendim ve küçük çevreme odaklanıyorum, tersliklere takılırsam çıkamam, takılmamayı devam etmeyi seçiyorum. küçük çevrendeki insanlar da mutsuzsa, o zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane yorum! Aynen katılıyorum böyle böyle o küçük çevreyle mutluluk yayabiliriz, neden olmasın ? :) kötülüğe takılırsak içinden çıkamayız..

      Sil
  14. Malesf insanlar tahammülsüz, saygısız, düşüncesiz ve benciller artık. Biz de o insanlardan biri miyiz peki? Kim bilir. Mesela sosyal medyada takip ettiğim insandanda görüyorum; Maske takın, mesafe kurundiyorlar daha bir kaç ay önce sokaklarda geziyorlardı. O zman da virüs vardı, biliyorduk hepimiz.

    YanıtlaSil