İzledim: Amelie

By Mavinindenizi - Ocak 06, 2021



 Herkes o kadar övdü o kadar övdü ki merakla başladım filme. Ama..

Tamamen zevk meselesi ama ben şahsen abartıldığı kadar beğenmedim. Amelie çok tatlı bir kız, kabul! İyi niyetli, içe dönük, hayalperest. Anne sevgisinden yoksun büyümüş bir cafede çalışıyor babasından uzakta tek başına yaşıyor. Ara ara babasına ziyarete gitmeyi de atlamıyor. Etrafındaki insanların hayatına güzel dokunuşlar yapmayı seven Amelie çok eski bir eşya bulup onu yıllar önceki sahibine ulaştırmak için uğraşıyor ki eğer mutlu olursa insanlara iyilik yapmaya devam edecek. Kendisi ile böyle anlaştı. 

O eşyanın sahibini ararken fotoğraf kulübesinde yırtılmış fotoğraf parçalarını toplayan bir adam görür ve ne yaptığını anlamaya çalışırken adamın çantası bir şekilde önünde düşer ve çantada birleştirilmiş fotoğraflar ve hikayelerini görür. Bu sefer de defterin sahibini aramaya başlar :) 

Komşularıyla içli dışlı olmasada iyi anlaşıyor. Yaşlı komşusunun dertlerini dinliyor, yaşlı komşusuna arkadaşlık ediyor, kötü kalpli manava minik cezalandırmalar yapıyor kendi kendine :) Cafede sürpriz aşka ön ayak oluyor, etrafına iyilik saçmaya çalışan masum bir kız. 

Defterin sahibini ararken ona aşık olduğunu anlayan Amelie ve defterin sahibi bir türlü karşılaşamıyorlar ürkek kızımız yüzünden. Karşılaştıklarında defterin sahibi de kızımızdan çok etkilecek. 

Hikaye hoş ama film çok yavaş ilerliyor. Sevenleri kızmasın lütfen tarz meselesi, sadece son yirmi dakika çok tatlıydı. Yinede izlenmeli mi, evet. 

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

15 yorum

  1. Bende de koca ama' lar oluşturdu izlerken.Hoş ve altı çizilecek repliklere sahip ama fazlası olmadı benim için. Bir de bu filmin ortası yok :) seven çok sevdi, sevmeyen hiç sevemedi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olduğum ilk kişisin! Bütün çevrem benden nefret ediyor bu filme bayılmadım diye :)

      Sil
  2. Zevkler ve renkler tartışılmaz:) Ama şu kadarını söylemeliyim, benim için Amelie şimdiye kadar izlediğim filmler arasında uzak ara önde. Defalarca izledim, yine izlerim. İnsanın içine dalga dalga yayılan mutluluk veren, sıcak bir havası var. Yann Tiersen'in film müzikleri inanılmaz. Benim için böyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahcup mahcup yok olmak istiyorum şuan :) müzikleri efsaneee ona laf yok, ben biraz sabırsızım heralde o yüzden yavaş geldi ama evet seven çok seviyor orası öyle zaten bu film yüzünden kendimi sorguluyorum, sayende bugün de kendime kızarım şimdi :) yorum için teşekkürler

      Sil
  3. izlemiştim ben de mutluluk verici masal gibi hoş bir film bu ama evet abartmaya gerek yok hoş tatlı işte o kadar :) mükemmel olup olmadığını bilemem yani zevkler değişir sonuçta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amelie aşıklarından linç yeme keyfi :) tabiki zevk meselesi kesinlikle şahsi düşüncemi yorumumu paylaşmak istedim, hoş tatlı tadında bir film o kadar :) teşekkür ederim :)

      Sil
    2. ayy linç yapmadım ki hoş film ama o kadar yani fazlası değil demek istemiştim :D

      Sil
    3. Ay aynı fikirdeymişizzz pardon :D

      Sil
  4. Ağzına sağlık oh :) ben de adamı defter için en tepeye çıkarıp aşağıdan el salladığı sahneyi seviyorum :) böyle tebessüm ettiğim sahneler tabiki var, müziklere söz yok :) ama zevk işte en sevdiğim filmler listesinde değil. Bence buna Amelie üzülmüyordur :)

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım! En sevdiğim film, net! :D Her sahnesi her detayı şahanedir, defalarca izledim ben de. Müzikleri zaten müthiş. Mutlu olmak istediğim zamanlar açıp izlerim. Ben de görünce övmeden edemedim :D Ama tabii ki zevk meselesi, sorun yok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa :) bence sorun bende ! Ama seviyorsan ne güzel seni mutlu edebilmişseeee Amelie iyiki var! Ben müzikleri sevdim sadece bide bir iki sahnesini, ama tekrar izlemek istemem :(

      Sil
  6. müzikleri ne hoş amaağğğğ :)

    YanıtlaSil