Okudum: Dönüşüm

By Mavinindenizi - Ocak 22, 2021



 Yazar: Franz Kafka

Bir günlük okunan kitaplardan kendisi.

Verilen mesaj çok açık ama farklı bir tarz ile anlatılmış. Bana da kuzenim çok önerdiği için okudum ve okurken ‘Ben mi anlamıyorum, kitap mı değişik’ diye düşünmeden edemedim. Kitabı gözünde canlandırarak okuyanlardasınız siz de bir boşluğa düşebilirsiniz. Evet akıcı, açık ve anlaşılır buraya kadar kabul. Ama canlandırmaya çalışmayın olmuyor :) Hayal gücünüzü zorlayan bir benzetme çünkü.

Düzenli bir işe sahip kahramanımız bir gün Kocaman bir böcek olarak uyandığını farkediyor. İşin güzel tarafı bunu yadırgamıyor olması :) ısrarla ayağa kalkmaya çalıştıkça düşüyor, kendisine zarar veriyor. Eve gelen patronu işe gelmediği için kendisini işten çıkarıyor, işsiz kalan arkadaşımız işsiz kaldığına üzülmeye ve evin maddi durumunu düşünmeye başlıyor. Burda patrona mı kızayım çalışana mı bilmiyorum.

Bir süre sonra artık neden odadan çıkmadığını anlamayan aile odaya bir giriyor çocukları böcek şeklinde! Onu doktora götürmek yerine ondan utanıyor ve onu suçluyorlar. 

Parasızlıktan evlerinin odalarını kiraya vermeye başlayan aile kiracılarının böcek şeklindeki çocuklarını görüp evi terketmeleri üzerine çocuklarına daha çok kızıyorlar. Hikaye normale dönmeye çalışan bu gencin hikayesi. 

Kısa ve manidar. Okurken günlük sıkıntılarımızı daha iyi anlıyoruz. Bence okunması gereken ders verici bir kitap. Zaten o kadar kısa ki 100 sayfa bir şey, bir gününüzü ayırıp farklı bir bakış açısı kazanabilirsiniz. 

Günlük hayata o kadar odaklanıyoruz ve yaşamak için çalışıyoruz ki, en ufak sorunlarda geri düşebiliyoruz. Ve düştüğümüzde kimler yanımızda oluyor? Asıl soru bu sanırım. Düşmek değil düştükten sonrası... Okuyan arkadaşlarım varsa yorumlarını merak ediyorum ?

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

25 yorum

  1. kafkaaaa, marcel proust ile birlikte yirminci yüzyılın en iyi iki yazarından biri bencesii :) dönüşüm, kendini bir böcek gibi görüyor burda kafka çünkü babası ona öyle davranıyor, babası sert otoriter ve kafka onun sözü dışına çıkamıyor ve zaten bir dolu hastalığı var zayıf bünyeli, kendini böcürt gibi görüyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece iş olarak bakmıştım bak bide bu var, evettt ebeveyn baskısı.. nasıl tatlılık getirdin yine :)

      Sil
  2. 10 senesi var okumuştum. Ben de senin gibi hissetmiştim okurken, o zaman 20 yaşındaydım. Sonra buyuk bir metafor olduğunu kabul ederek, bir gecede tekrar okuyup sanki kitabı kendim yazmış gibi benimsemiştir sevgili özgül. Birazcik zaman ver, bir çırpıda tek solukta oku. Dediğimi yaşayabilirsin cunku. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onu artık öyle kabullendim :) teşekkür ederim her yorumunla bir şey kattığın için :) sıradaki kitabında dediğin gibi yapacağım teşekkür ederim 🙏🏼

      Sil
  3. This seems very interesting;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tak :) May be you can read :) thanks for commend :)

      Sil
  4. Gerçekten öyleymiş, daha okuyup anlamaya çalışacağım bir kaç kitabı var bakalım..

    YanıtlaSil
  5. Babaya Mektubunu okuduktan sonra ben biraz soğudum, zaten Milena'ya mektup falan hiç hoş değil sevmemiyorum, uyuşamıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa! Benim okuduğum ilk kitabı, bir kitapla daha şans vereceğim bakalım.

      Sil
  6. Ben arafta kalmıştım bu kitap hakkında :) Dönemim sosyal yapısı, aile yapısı, koşulların insanın kendisini böcekmiş gibi hissedip değersiz kılmasına sebep vermesi falan çok uzak şeyleri çağrıştırmıyordu. Yine de evrensel olmaktan uzaktı hikaye bana göre .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böcek hissetmesi kabul, arada bu benzetmeyi kullanmıyor değilim :) ama kişiyi kendine bu kadar zayıf hissettirmek de kırıcı geldi bana

      Sil
  7. Ben de okurken boşluğa düşmüştüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neee böcek olarak mı uyanmış sorusu bir türlü çıkmadı aklımdan :)

      Sil
  8. İlk başlarda zor olabilir :) ama neden okunmasın neden şans verilmesin :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. böcürt diyo kiii, dönüşüm muhteşem olacaaak kikiki :)

    YanıtlaSil
  10. bir an önce okumam gereken bir kitap

    YanıtlaSil
  11. Kafka okumayı seviyorum, bu kitabı da farklıydı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes sevmiyor bir kitabını daha okuyacağım bakalım :)

      Sil
  12. Kafka'nın Amerika'sını okumuştum buda kitaplığımda bekliyor, bakalım ne zaman sıra gelecek. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz nasıldı ? Ben de onu okuyacağım sırada :)

      Sil
    2. Okuyalı çok uzun zaman oldu ama hatırladığım; çok karmaşık yazılmıştı ne anlatmak istiyor sorusunun cevabını kolay kolay bulamıyorsunuz. Akıcıydı ama sıkılmadan okumuştum. Keyifli okumalar:)

      Sil