Okudum: Sırça Köşk

By Mavinindenizi - Ocak 16, 2021


 Sabahattin Ali...

Sabahattin Ali’yi okuyanlar için yoruma gerek yok bence. Onun anlatımını seven tam seviyor, alışkın olmayana ağır ve karışık geliyor ama kesinlikle okunması gereken bir yazar olduğunu söylemek bana düşmese de kesinlikle öyle.

Sırça Köşk kitabını alırken bu kadar düz düşünen bir insan olduğumu bilmiyordum bu kitap sayesinde kızdığım şeyi kendi yaptığımı farkettim. Aşırı düz düşünmüşüm! Sırça Köşk son hikaye 4-5 sayfalık hem de. Aslında kitabın genelinde bahsedilen bir Köşk değil bunu belirtmem lazım :) 

Kitap kısa hikayelerden oluşuyor hepsi de kıssadan hisse.. Bütün hikayeler birbirinden güzel ve anlamlı. Mesela bir hikayesinde köyde hamile olan doğumunda sıkıntı yaşayan ve şehre gittiğinde parası olmadığı için hastaneden çıkışı verilmeyen ve para bulamayan eşinin hastanede kalmasına göz yuman ve çaresiz kadının hastaneden kaçmasını anlatan bir hikaye var, içler acısı. Parası olmayan yaşamasın mı ? Parası olmayana yardım etmek bize yakışır mı ? 

Böyle güzel anlamlı hikayeler sade, anlaşılır bir dille kaleme alınmış. Okuyun derim ben :) 

Sağlıkla...


  • Share:

You Might Also Like

10 yorum

  1. Okunacaklar arasında bekliyor bu kitapta, kış şenliği okuması bitsin okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk hikaye biraz karışık ama sonrası daha güzel :)

      Sil
  2. Ben bütün kitaplarına sahibim, sanırım bununla da hep gurur duyacağım. :) Sabahattin Ali çok naif biri... Ben onun, naifliğini seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aldım kitaplarını çok korkarak başladım ve evet bende naifliğine bayıldım! Gerçekten çok kaliteli çok!

      Sil
  3. Selam,
    Bir ara Sabahattın Ali kitaplarına acayip takmıştım..Hayatından da oldukça etkilenmiştim kızı var kendisinin Filiz hanım tanışmak sohbet etmek istemiştim o derece düşün bundan seneler önce :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A aaa ! Şahane hayranlık :) ama olmamak elde değil :)

      Sil
  4. Bu hafta okudum ben de. Çok beğendim ve eşime de aldım şimdi o okuyor. Gerçekten harikaydı tüm öyküleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı zamanda okuduk :) kitap gerçekten çok güzelmiş!

      Sil
  5. hıhım yenilerde okudum, sırça köşk ilginç cigara da hoştuuuu :)

    YanıtlaSil