Peşinden Koşacak Hayaller

By Mavinindenizi - Ocak 15, 2021

 Bizi güçlü kılan en önemli sebeplerden biri hayallerimiz...

Hayatta tutunacak, uğruna savaşacak bir hedef yoksa kendimizi enerjisiz, mutsuz ve yalnız hissediyorsunuz. Sanki her şey boş ve her şey ters gidiyormuşçasına. Evet bazen her şey ters de gidiyor zaten ama aslında içsel olarak kendimizde bulamadığımız güç sahip olmadığımız amaçtan kaynaklanıyor. 

Yolun sonunda kazanacak bir şey olmadığında bizler kendimizi mutsuz hissedip yolumuzu şaşırıyoruz. Gün içerisinde yaşadığımız olaylar mutsuz olmamıza sebep oluyor bazen. Neden diyoruz neden benim istediğim gibi olmuyor, istediğim olmuyorsa ben neden çabalıyorum diyerek pes ediyoruz. Pes etmek çözüm mü ? Pes ettiğimizde bir yandan devam eden hayat, akan zaman bize iyi gelmiyor. Olaylar devam ediyor ve biz dahil olamıyoruz.

Zaman zaman mutsuzluğa düşerim, hemen kendimi sahip olduklarımla telkin etmeye çalışırım. Çünkü negatife odaklanmak kolay ama var olanları düşünüp şükretmek zor geliyor aklımıza. İnsanız hepimiz aynı düşünceyle varız en azından çoğumuz! 

Olmayanı ister olanı düşünmeyiz. Halbuki elimizde sahip olduğumuz ve onlara sahip olmak isteyen insanların olduğunu düşünürsek şanslı hissedecek çok şeyimiz var. 

Sahip olmadığımız şeyler sahip olmak için çabalamamız için güç vermesi gerekirken düşürmesin bizi. Bizler amacımıza ulaşmak için savaşırken iyi niyetimizi ne kadar korursak o kadar insan oluruz. 

Peşinden koşacağımız hayaller düşmanımız değil de merdivenimizdir.


Sağlıkla..

  • Share:

You Might Also Like

12 yorum

  1. genellikle pozitif biriyim ama zaman zaman depresyonun eşiğine kadar geldiğim olabiliyor benim de herkes gibi :) bazen her şey için çabam boşuna mı diye sorguluyorum ama bu kadar mücadele etmişken pes edersem kendime ayıp etmiş olurum kendi çabama yazık etmiş olurum her şey boşunaysa bile olsun attığım adımlar kâr bana diye düşüne düşüne pes etme yollarını kapatırım hep kendime :) insan yorgun hissedince bir durup nefes alıp yola devam edebilmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pozitifimdir ama bazen çevresel etkenler dediğin gibi boşuna mı bu çaba diye sorgulatıyor, biraz derin nefes aldıktan sonra hayır herkes kendinden sorumludur benim vicdanım rahat olsun deyip yürümeye devam ediyorum. Bu işe yaramazsa oyun havası aç aşırı iyi geliyor :)

      Sil
    2. oyun havası güzel fikir eveeet :D

      Sil
  2. Umutsuz yaşanmıyor maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut güzel şey :) maalesef yakışmamış umudun yanına..

      Sil
  3. Sevgili özgül. Keyifle okudum. Bazen öyle oluyor. Ben de senin gibi, öyle zamanlarda hep sahip olduklarım için ne kadar şanslı olduğumu düşünür, şükrederim. Bilmem bilir misin, ben annemi geçtiğimiz nisan ayında birlikte yemeğe oturduğumuz sofrada bir anda boğazına kaçan bir lokma sebebiyle kaybettim. Sonrasinda araştırdım ki eger yaşıyor olsaymış, beyin fonksiyonlarında önemli kayıplar mutlaka olacakmış. Onun için bile; simdi düşünüyorum da, oldugu yerde cok mutlu ve cok rahat, sadece bizi özlemek zorunda, biz de birgun yanına gidesiye kadar... Hayata nasil bakarsak öyle görüyoruz. Cok haklisin. Kalemine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum, başın sağ olsun... ölümün her türlüsü zor, ben babamı kaybettiğimde bir arkadaşım çok şanslısın ben doğduğumda kaybettim babamı hiç baba demedim demişti... ölümle yaşanmıyor ölümü unutarak da yaşanmıyor..

      Sil
  4. ah ah ah ben tam bir hayal kadınıyım sanırım..Yüksek bir hayal dünyam var müziğin ritmi gibi, çöllerde görülen serap gibi, akan nehirler gibi, doğan güneşler gibi..Beni ayakta tutuyor ve o hayalleri çok seviyorum..Yenileniyor, büyütüyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayallerimiz olmasa tutunacak neyimiz kalır ? İyiki var onlar ! ❤️

      Sil
  5. eveeet hayalleeer en önemlisi ne güzel sölediiiin :)

    YanıtlaSil
  6. Hayalsiz olmuyor. Çok haklısın

    YanıtlaSil