Pazar Kahvesi

By Mavinindenizi - Ocak 17, 2021




 Bugün pazar, kahveler hazır mı ? 

İçilmiş bile olabilir :) Ben pazar günleri kahvemi öğleden sonra içmeyi seviyorum ama bazılarınız sabah kahvesi seviyor biliyorum, öyle dedi kuşlar.

Bu pazar size çalınan köpeğim Rex ve vicdan yoksunu birkaç insandan bahsetmek istedim. Rex'imin de adı geçmesin mi sayfamda ? Terrier cinsi köpeğimizi ben üniversitede iken abim getirmişti eve. Biz ailece hayvan sever bir aileyiz. Ben küçükken kaç tane kuş besledik hatırlamıyorum. Kimisi kaçtı kimisi öldü, en hatırladığım ve hep hatırlayacağım iki muhabbet kuşu biri 4 biri 6 sene bizimle olan kuşlarımızdı. İkisi de yeşildi ikisine de Boncuk ismini vermiştik. İkinci boncuk babamın doğum günü hediyesiydi ve diğerine ihanet ediyormuşum gibi hissettiğimi için ilk bir ay sevememiştim ama sonra babam sayesinde ona da alıştım ve Boncuk da yaşlanınca ve Ankara'ya geldiğimizde gitti... Aileden biri oluyor onlar; sizinle su içiyor, yemek yiyor, çekirdek çitliyor, uğraşırsanız sizinle konuşuyor.

Üniversiteyi Konya'da okudum, Didim'de yaşıyorduk haliyle arada 10 saat yol vardı ve Rex'in ilk minik fotoğraflarını gördüğümde heyecandan kalbim duracaktı. Ben gidene kadar bile azıcık da olsa büyümüştü. Köpek beslemek öyle kolay değil, onu tuvalet için en az üç kere gezdirmek lazım, eğitmen lazım, ilgi lazım, ne yiyeceğini bilmek lazım. Dört sene bizimleydi Rex, yazları Didim'e gittiğimde ben gezdirip hasret gideriyordum, geceleri babamla gezdirirdik, öyle güzel oyunlar oynardı ki gülmekten karnınız ağrır. Diğer köpekler gibi topu at getir değil at alam kaçam derdindeydi :)

Diğer her canlı gibi çok zekiydi, kaldığı ortam dağınık diye annem kızınca küsüp yuvasına girmişti :) Mezun olacağım sene hastalanmış, bizi korkutmuştu. Gel gelelim mezun olduktan 3 ay sonra Ankara'ya taşınmak durumunda kaldığımızda Rex de tabiki bizimle gelecekti ve geldi de...

Klasik apartman dairesi, e Rex'i eve alamıyoruz diye sabah bahçede akşam apartmanın alt katında kalıyordu çözüm bulana kadar. E Didim'den gelmişiz köpek çalınma ihtimali aklımızın köşesinde bile yok. Üç ya da dördüncü gün yine bahçeye bağladığımızda 13-14 yaşlarında iki çocuk Rex'i alıp koşmaya başlamış. Ben dehşetle peşlerinden gittikleri yöne ağlayarak gittim yok! Abim araba ile ara sokaklara baktı yok! Başka bir çocuk gelip 'Abla ağlama ben sana köpek bulurum.' diyor, etraftakiler köpek için ağlanır mı diyor yaşadığım üzüntüyü şuan da tarif edemem!

Yan binanın kamerası varmış görüntüleri alıp polise götürdüm. Rex koşarken bacağını kaldırıyordu sanırım tuvalete çıktıklarını sanmış :( Polis; 'Peşlerinden gitmeyin o bölgedeki insanlar size de zarar verir biz baktıracağız ama sanmıyorum.' dedi. Etrafta çevresi geniş diye bir kişiye götürdü kuzenim bizi 'Aklım almıyor bu nasıl vicdansızlık' diye ağlarken adam gayet küçümser bir bakışla 'Ablacım insanlarının evlerinin önünden arabaları çalınıyor köpek nedir?' dediğinde şok olmuş bir şekilde bakakaldım!

İşte bizim bazılarımızın düşünme kapasitesi bu kadar! Bir canlı ile karşılaştırılan şey tabiki ederi. Bilmiyorlar ki değeri ne kadar yüksek. Bulamadık köpeğimi... Hala bilmiyorum yaşıyor mu, iyi mi ?

Sattılar mı sigara paketine, kötü mü davrandılar... Aklımda hala sorular var ve şuan bunları yazmak bile benim için çok zor... İçinde hayvan sevgisi olmayan çocuklar yetiştirip de neden bu hırsızlık, taciz, cinayet bitmiyor diye düşünmemeli... Benim köpeğimi çalan o iki küçük hırsız acaba büyüdüğünde nasıl insanlar olacak ? O yaşta başkasına ait olan bir 'canlı'yı çalmada kusur görmeyip büyüdüklerinde dünya saygılısı mı olacaklar ? İnşallah olurlar...

Büyüttüğümü düşünmeden yazımı bırakıp gidiyorum. Böyle bitirmek içinizi karartmak istemem hurma toplarının tadı ef-sa-ne oldu!

Sağlıkla...




  • Share:

You Might Also Like

21 yorum

  1. rex şirinmiş tabii, terrier en tatliş tür yaaa, yazık işallah iyi birilerine gitmiştir, dünya böle işte yaaa.

    YanıtlaSil
  2. Yaa çok tatlıymış ve çok üzüldüm benim de küçükken kedim vardı evden kaçmıştı sonra bulamamıştık günlerce ağlamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok üzücü :( ailenden biri gibi oluyorlar ya :(

      Sil
  3. Benimde kedimi çaldılar..Çok üzülmüştüm

    YanıtlaSil
  4. Çok sevimli bir köpekmiş.Ankara,metropol.Her tür insan var maalesef :( Ben de Ankara'da büyümeme rağmen Eskişehir'de üniversiteyi bitirip geri döndüğümde 2 kez cüzdan çaldırmıştım. İnanamamıştım yan kesiciliğin artmış olmasına :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A aaaa! Bunu meslek haline getiriyor insanlar, bir de bunu normal karşılamamızı bekliyorlar. :(

      Sil
    2. Buarada Rex’im için teşekkür ederim inşallah onu üzmemişlerdir..

      Sil
  5. Cok ama cok uzuldum.Icinde hayvan sevgisi olmayam insanlar ne yazik ki bizi anlayabilme kapasitesine sahip degil.Aslinda hayvan sevgisi degil sadece,sevgi-saygi olmayan insanlar demek daha dogru.Umarim iyi birilerine gitmistir Rex.Iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Rex için :( içinde sevgi olmayan insanlar yani direk vicdansızlık yapılan, allah hepimizi öyle insanlardan korusun!

      Sil
  6. Çok üzüldüm :( Çalınma değil kaybolmalar çok oluyor ve bazen bir fotoğrafı bastırıp sağa sola asmak telefon numarasıyla birlikte işe yarayabiliyor.. Tabii olay ne zaman oldu tam anlayamadım ama, gerçekten çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2015 senesinde oldu Ankara’ya yeni gelmiştim paylaşmayı düşünemedim o Zaman bu kadar aktif değildi sosyal medya :( ben de çok üzülüyorum paylaşsam bulur muydum diye..

      Sil
  7. benim de küçükken mavişim vardı yıllarca yaşadı bizimle rakı bile içerdi:))) sonra rex diye bir kurt köpeğimiz olmuştu ama çalındı...şimdi de evimizde tüylü bir ponçik var british short hair kedicik bayılıyorum ona...tüm hayvanlara bayılıyorum desem yeridir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaybettiklerinize çok üzüldüm :( aileden oluyorlar! Şimdi benim de kedim var gri melez bayılıyorum hareketlerine :)

      Sil
  8. Çok şirinmiş. Üzüldüm doğrusu umarım iyidir o sevimli dost :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Umarım iyidir umarım üzmemişlerdir onu..

      Sil
  9. Bugün pazartesi... Ben geç gelip okuyabildim. Dİyeceğim o ki dilerim uzun yıllar blog yazmaya devam edersiniz. Kalıp, klasik gelişi güzel cümlelerden uzak o samimi ve gülümseten yazılar da olması buralar çekilmez.
    İyi ki varsınız ve yazıyorsunuz. İyi ki de tanışma fırsatımız olmuş. Sanırım instagram üzerinden de etkileşimimiz var.
    Hep yazın ve böyle güzel bir pazar geçirin. her gününüz en güzel gün olsun. Dünyalar tatlısı o dosta da sevgiler.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bu Naif yorum için çok teşekkür ederim çok iyi geldi gerçekten... insan samimiyete kaçıyor bloglarda, bari burda bizi anlayanlar olsun diyoruz sanırım.. ayrıca sizin sayfanızı da samimiyetinizi de gerçekten çok içimden gelerek beğenerek takip ediyorum. Evet instagramda ismine bir türlü karar veremediğim için şuan okudun mu olarak kayıtlı onu da düzelteceğim ordan da sizi takip ediyorum :) sevgiler bizden :)

      Sil