Pazar Kahvesi

By Mavinindenizi - Ocak 03, 2021



 Kahveler içiliyor mu ?

Şimdi demeyin yine vakit mi var diye lütfen.. Kendinize ayıracak yarım saat yok mu ? 

Ben kahvemi aldım açtım exxen tv @EnisArıkan talk show izliyorum :) Exxen birden herkesi her programı alarak bizi kendisine mecbur kılmadı mı ya? Fena da olmadı ben tebrik ediyorum güzel fikirdi. Ama hala disney plus bekliyorum orası ayrı! Çünkü Marvel! 

Neyse daha yaş 30 olmadı ama temizlik yaparken kendimi iyi hissetmeye başladım hayır mı ? Normalde sıkılmam gerekirken neden kendimi iyi hissediyorum, yaşlanmış olma ihtimalim ? Asla sevdiğim aktiviteler listesine dahil olmayan bulaşık yıkamak ve yemek yapmak ne zamandan beri bana terapi olmaya başladı hiç anlamıyorum. Bir program izlerken galiba yaşlandım, temizlik beni rahatlatıyor diye bir şey duydum ama hayırdır benim için daha erken değil mi üzülmeye başlıyorum.

Gerçi kafa olarak yaşlanıyor olmam çok da şaşkınlık yaratacak bir şey değil. İnsanla uğraşılan bir işteyim, pandemi deseniz her birimizi kötü etkiledi, etrafımızdaki insanlar aşırı bencil. Bizi yaşlandıracak en etkili etken stres ve bunların her biri strese neden olduğuna göre evet çok normal.

Neyse bir başka kahve sohbetim de sağlıklı beslenmek, ne dersiniz ? Bir ara iyi gidiyordum bu ara yemeye devam ediyorum ama vicdanım rahat değil. Açıkçası detaylı araştırdım bu konuyu ve gerçekten vücudumuza neden bu kötülüğü yapıyoruz bilmiyorum. Mesela şeker! İlk adımımız şekeri bırakarak başlamak ile olabilir. Çay da kahvede şekeri bıraktıktan yaklaşık bir ay sonra bir küp şeker bile fazla geliyor. Şekerli tatlılar yerinde çok güzel şekersiz tatlılar var bal ve pekmez ile yapılabilen. Mesela hurma o kadar kurtarıcı ki! Hem de çok sağlıklı. Şeker vücuda o kadar zarar veriyor ki ama şekere alışan insanlar şekersiz tatlıları sevemiyor ama biraz denemek lazım bir süre sonra vücut alışıp kabulleniyor. Denemeniz de sağlık var.

Ah canımız kendimiz... Kıymetliyiz, bir kahve içelim sohbet edelim hak etmiyor muyuz ? Kendimizi resetleyelim yeni haftaya kaç saat kaldı şurada ?

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

10 yorum

  1. Evet kendimizi şekersiz kahveyle yarım saat şımartmabiliriz. Bize mutluluk ve enerji olarak geri dönecektir. Şekerden, paketli abur cuburdan da uzaklaştık mı tam olur. Sağlıklı günler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çünkü onlar tam bir bağımlılık :) yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Caaanim özgül.. bazen 1 kahveye vakit bulamıyorum ben😉 ama o vakti yaratmak gerek, cok haklısın. Sekeri azaltmaktadır fayda var, benim de yaşım artik 2021 itibariyle 30. Tesekkurler superman😉😉 derken, bir ara hurma isine ben de girdim, faydasını görmedim. Niye dersen hurmaya dayandım bu sefer. E ne anladım ben bu isten😀 cok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası vakti bulup o psikolojiyi bulamadığım benim de oluyor ama kendime kızmaya başlıyorum bir kahve içeceksin düşünme düşünme diye :) hurma konusu arasına fıstık ezmeli tekrar neden denenmesin :)

      Sil
  3. İnsanlarla uğraştığınız bir mesleğin içinde her ne kadar iyi ve neşeli olmaya çalışsanız da devamlı karşınıza geçip sizi güçsüz bırakacak büyük, küçük sorunlar ben buradayım diyecektir :(( Zira insanın olduğu yerde yılgınlık bulaşır. İyi insanlar da vardır ve onlarla şekersiz içilen kahvenin ortaya çıkartacağı şeker gibi sohbetler ise tüm yorgunluğunuzu alacaktır :) Yazmaya devam, durmak yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun insanın olduğu yerde bitmez kabul ama neşe bizimle istediğimiz zaman. Zor ama bir saat ağlıyorsak neden iki saat gülmeyelim :) iyi insanların hatrına dönmüyor mu dünya ? Bence inadına iyi insan olmak için çalışmaya devam. Ah yazmak ! İyiki var kelimeler... değerli yorumunuz için teşekkür ederim 🙏🏼

      Sil
  4. pazarkahvecisiiii :) çok tatlişti bu yazın. valla sağlık taa çikolata muz olmadan olmaaz :) ev işleri terapi tabii, özellikle yemek dapmaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitter çikolata neden olmasın ki :) yemek yapmam gerçekten terapiiymiş bunu bu seneye kadar farketmeyen kendimi kınıyorum! Teşekkür ederimmm :)

      Sil
  5. Zehir=Şeker
    Bu kadar net olan bir şeye halen iyimser yaklaşılıyor, bunun sebebi çocukluktan itibaren alıştırıldığımız bir şeyden uzaklaşmanın zor olması maalesef :( gençler, çocuk sahibi olacaklar gelecek nesilleri uzak tutsa bari bu bağımlılıktan.. güzel bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar öyle alışınca ne kadar zararlı olduğunu duysalar da kendilerine bir şey olmayacağına inandıkları için masumlaştırıp devam ediyorlar maalesef. Ben de şekerli çay içerdim ama zamanla bırakıp araştırınca şeker ve bunun gibi şeyler.. Dikkat etmeye çalışıyorum. Herkes bir gün farkına varır inşallah, teşekkürler yorum için :)

      Sil