Okudum: Bir Psikiyatristin Gizli Defteri

By Mavinindenizi - Ocak 30, 2023

 Ben geldiiim.

Blog yazılarımı okuyanlar bilir, bilmeyenler için belirteyim ben Gülseren Budayıcıoğlu'nun tüm kitaplarını severek okuyan birisi olarak 'acaba' ile başlayıp 'keşke bitmeseydi' diye bitirdiğim bir kitap oldu. Sürekli kitaba bakıp bakıp bırakıyordum. Şüpheliydim, ön yargılıydım ve sevmemekten korkuyordum. Ben sevmeyeceğim bir kitaba başlamaktan çok korkuyorum. Çünkü kitap yarım bırakamama huyum var. Zorla okuyup bitiriyorum sevmesem de maalesef. Sevmediğin kitabı okumak sevmediğin yemeği yemek gibi. Belki daha da zor, süreç daha uzun çünkü.

Neyse ilgili kitaba başladım ve başladığım anda seveceğimi anladım. Gülseren Budayıcıoğlu'nun tarzından farklı olarak o konuları parça parça karışık ele alırken Gary konu konu ele almış. Bir hastanın hikayesini tek seferde anlatmış. Hangisi daha iyi diye sorarsanız bana ikisi de güzel geldi. İki şekilde de severek okudum. Çok dağılmayım derseniz Gary'i sizi mutlu edebilir. Kariyerinin en başından, gelişim aşamasına kadar açık yüreklilikle anlatmış. Acemi iken neler hissettiğini tarif etmiş, korkmamış bunu yazmasam mı dememiş. Evet yeniyim korkuyorum demiş, itiraf etmiş acemiliğini. Yeniyim ve nasıl konuya girilir bilmiyorum demiş. Akıl hocasından bahsetmiş, tıkandığında nasıl hareket ettiğini anlatmış. Danışanlarının sorunlarını deşmeden, abartmadan yeterli sayıda sayfa vererek anlatıp sonuna doğru hızlandırıp, devamını da özetleyerek konuyu bitirip diğer danışanının konusuna geçmiş.




Eşinin desteğini tabiri caiz ise göğsünü gere gere anlatmış. Geçenlerde bir arkadaşım neden böyle kitaplar okuduğumu sordu. Siz okumuyor musunuz ? Ben yaşanan hikayeleri okumayı, okurken yer yer kendimi veya çevremi değerlendirmeyi çok seviyorum. Ki konularda çok uç konular değil, her an hepimizin yaşıyor olabileceği şeyler. Zaten fark etsek de etmesek de zaman zaman destek alıyor olmamız gereken noktalarda oluyoruz aslında. Bana okuması keyifli geliyor. Bir de aman aman tanımlara boğmuyor bu tarz kitaplar bizi. Anlayabileceğimiz düzeyde ele alınıyor, bu da okumamızı kolaylaştırıyor. 

Gary anlattığına göre kariyerinin çok güzel yerlerine gelmiş, mesleğinde çok başarılı. Mesleğini hayatının her alanına almış, kafasındaki sorulara cevap aramayı seven bir psikiyatrist. Ben keyifle okudum ve dediğim gibi bitmesi beni üzdü. 

Eğer sevdiğiniz tarz ise okumanızı öneririm!


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

12 yorum

  1. okunması gereken yazarlarımızdan :) yarım bıraktıracak bir kitabı yoktur :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı duyuyorum ama okumadım, aklımda olsun. :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Dr. Afet Akyol'un kitabını bitmese diye okudum. Gerçek hikayeler çok daha etkileyci.

    YanıtlaSil
  4. Asıl mesleği psikiyatri olan yazarlardan kurgu eserleri çok okudum ve başarılıda buluyorum ama hastalarından örnekleri anlatanları pek okumadım. Yazarken, isimleri belki olayları değiştiriyorlar ama bana yine de pek etik gelmiyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. gary hımm pekii okunurmuş yanii :)

    YanıtlaSil
  6. Genelde populer pisikiyatri okumayi cok severim bana birseyler ogrettigi icin ama kurgu kitaplar her ne kadar gercege dayansa da ozellikle tercih etmiyorum ama bir komsum bana budayicioglunun bir kitabini okumam icin verince kabalik olmasin diye kabul ettim bakalim ben begenecek miyim o zaman anlarim herhalde. Tesekkurler tanitiminiz icin

    YanıtlaSil
  7. Gerçek hayat hikayelerini okumayı bende severim.

    YanıtlaSil
  8. Bunu sepete atıyorum hemen. :) Bu tarz okumalar çok yapmadım öyleyse deneyelim bakalım sevecek miyim?

    YanıtlaSil
  9. Çok merak ettiğim bir kitap.Çok güzel anlatmışsınız, kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Ben bu kitabı okumuştum, ama uzun zaman oldu sanırım:) sevmene sevindim, sanırım benim beklentim daha yüksekti, :) yine de gerçek hayatlardan okumak çok hoş oluyor, kurgu da ayrı güzel ama :)

    YanıtlaSil
  11. Güzel kitapmış, listeme ekledim hemen...

    YanıtlaSil
  12. Gerçek hayat hikayelerini okumayı ben de çok seviyorum senin gibi:))) Gülseren Budayıcıoğlu'nun kitaplarına bayılıyorum, 2 kitabı hariç hepsini okudum:))) Kitabı yarım bırakmama huyu bende de var ve sevmediğim kitap da olsa okuyorum, aslında iyi bir şey değil ama yapıyorum işte. Bu kitabı çok görüyorum ama okumadım, severim diye tahmin ediyorum:)))

    YanıtlaSil