Doğayı Sevdiğimiz Kadar Koruyor Muyuz ?

By Mavinindenizi - Ocak 21, 2023

 Doğayı hepimiz çok sevmiyor muyuz ?

Bahar gelsin çimlere oturalım, dışarı çıkıp sohbet eşliğinde yürüyüş yapalım, dışarıda spor yapalım... Doğada olmayı bir şekilde bir yerden seviyoruz. Seviyoruz ama doğa için ne yapıyoruz ? Doğa için çal demiyorum, hayır. Doğayı koruyor muyuz ? Doğanın sağlığını düşünüyor ve ona göre adımlar atıyor muyuz ? Doğayı düşünüyor muyuz ?

Ne çok soru sordum, farkındayım. Ne demek istiyorum peki ? Bir keresinde çekirdek çitleyerek deniz kenarına yürüyoruz, o zamanlar Didim'deyiz, çekirdek kabuklarını insanlığımız gereği elimizde tutup ilk gördüğümüz çöpe attığımızda arkamızdan gelen birileri bize teşekkür etti. Ne olduğunu anlamadım ve sordum neden teşekkür ettiğini. 'Çöpü diyorum yere atmadığınız için teşekkür ederim.' Evet o an bana da çok tatlı bir hareket gibi geldi bu teşekkür ama beş dakika içerisinde sinirlendim. Koç burcuyum ya ondan :) Cidden sinirlendim, neden mi ? Çünkü doğa senin olduğu kadar benim, benim olduğu kadar da onun. Neden benim olan bir şeyi koruduğum için teşekkür alayım ? Ben yapmam gerekeni yaptığım için neden ince davranmışım gibi hissettirildim. Hayır bu benim yapmam gereken, normal olan bir şeydi. Kimsenin kimseye bu nedenle teşekkür etmesine gerek yok, aksine yapmayanları uyarmalıyız.

Yerlere atılan çöplerin hangi aralıklarda doğada kaybolduğuna siz de denk gelmişsinizdir bir yerlerde. 

Plastik: 1000 yıl

Cam şişe: 4000 yıl

Telefon kartı: 1000 yıl 

... gibi

Bunlar okuyunca şaşırtan ama yaşarken engelleme özelliği olmayan rakamlar.

Ama ileride başımız derde girecek, biz görmezsek bizden sonraki nesillerin başı derde girecek. Biz elimizden geleni yapmazsak bakın mevsimler bile vaktinde yaşanmıyor artık. Hava kirliliği deseniz benim anlatmama bile gerek yok. 

Neyse, siz bunları biliyorsunuz ben neden detay detay anlatayım değil mi ? Sadece bir kişi ne işe yarayacak diye düşünmeden bir kişi bir kişidir diye adım atmaya başlayın derim. Ben öyle yapmaya çalışıyorum ve bir kaç örnek vermeye geldim :)

Mesela yıkanabilir pamuk aldım. Çok da mutluyum keşke daha önce keşfetseymişim. Hem yumuşacık; yüzümü acıtmıyor hem de yıka kullan olduğu için pamuk kullanmamaya başladım. Su kullanımının azalmasını belirtmeme gerek var mı ?

Sünger konu dışı ama çok şık geldi ve çok kullanışlı. Herkes duymuştur zaten.

Kutu o kadar tatlı ki!

Notu ve açıklaması içinde pamuğun.

Bir diğeri organik deterjanları gördüm ve bulaşık deterjanını alarak başladım. .Hayatımızdan kimyasalları çıkarmamız demek sağlıklı bir hayat demek. Kullandığımız ürünlerin içeriğini okumamız artık alışkanlık olmak zorunda. Evet bence zorunda, o kadar zararlı içerikli ürünler var ki, neden kendimize bunu yapalım ? Deterjanı daha kullanmadığım için paylaşmak istemedim.


Sağlıkla…

  • Share:

You Might Also Like

21 yorum

  1. Harika gerçekten, yıkanabilir pamuğu merak ettim, çok güzelmiş, çevre için elimizden geleni yapmalıyız, çok güzel yazmışsınız, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pamuğu ben de yeni aldım ama aldığımdan beri sadece onu kullanıyorum, yumuşak ve kullanışlı :)

      Sil
  2. Kazara elinizden çekirdek kabuğu düşürmüş olsaydınız orada küçük bir kıyamet kopardı sanırım. :) Çevre konusunda daha çok atıklara odaklanmış durumdayım. Pilleri marketlerdeki kutulara atarım, camları ayırırım. Kızartma yağlarını bir bidonda biriktirir çöpe atarım. Aklıma ilk gelenler bunlar. Küçük gibi görünse de katkı katkıdır. Konuya dikkat çektiğiniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Düşse doğa düşmanı ilan edilip dövülebilirdim :) Küçük büyük yok bence aslında. Çünkü herkes bir şeye dikkat etse, ooooo çokk kalabalık değil miyiz.

      Sil
  3. Maalesef herkes sevmiyor doğayı vr ayrı bir kinleri var... her fırsatta da gösteriyorlar utanmadan... tabii ben kendimi de çok iyi şeyler yapıyorum gibi tanımlayamam ama dikkat ettiğim şeyler var

    YanıtlaSil
  4. yani pek de dikkat ettiğimiz söylenemez :) avrupa ile kıyaslayınca çok fenayız biz :)

    YanıtlaSil
  5. Evet çok dikkat etmemiz gerekiyor ama insanoğlu bunun değerini çok sonra anlayacak ama en sonunda anlayacak!

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. We need Nature. It's essential to our lives.
    Have a nice day.

    YanıtlaSil
  8. Deterjan yorumunu da bekliyoruz o zaman, şu pamuğa da bir bakayım ben hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
  9. Çok önemli bir konu.Hassasiyetiniz çok güzel.

    YanıtlaSil
  10. Eğer kendimizi seviyorsak dikkat etmemiz gerektiğine inanıyorum. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Pamuğu ilk defa duydum, makyaj yapmıyorum ama yinede alayım kenarda dursun. Ben çöp ayırımı yapıyorum, büyük 5 litrelik su bidonlarını sütçüme veriyorum. Küçük olanları ve evdeki plastikleri, poşetler bahçe duvarına asarım, geri dönüşüm için toplama yapan romanlar var onlar alır, yağ tenekelerini de çöpün yanına koyarım ki kolayca görüp alsınlar, camları da yakında camkonteynırı var oraya atarım, yağları biriktirir belediyenin toplanma alanlarına bırakırım. Elimden bu kadar geliyor....

    YanıtlaSil