Unutmamak İçin

By Mavinindenizi - Şubat 19, 2021

 Ben lise yıllarında bir şiir yazmış ve kendimce çok beğenmiştim. Şimdi hatırladığım kadarını paylaşmak istedim, büyümek zorunda kalanlar için...

Büyüme Çocuk 

Büyüme çocuk, 


Sadece düştüğünde acısın canın.

İstediğin çikolata alınmadığı için ağla sadece,

Büyümek güzel değil, büyüme çocuk.

Parka gidemediğinde acısın canın

Canının acımasını şekerden bil sadece 

Büyümek çok da mühim bir olay değil, 

Büyümeden anlasan yeter, büyüme çocuk! 

Sevmediğin yemeği yedirdiklerinde ağla sadece,

İstediğin yere gidemediğinde

Arkadaşların seni oyuna çağırmadığında ağla çocuk.

Ama büyüme...


Çocukken çok mühim bir şey gibi büyümeye can atıyoruz, 18 yaşa gelmek aşırı iyi bir olaya dönüşüyor o küçük kalbimizde. Bir büyüsek neler neler yapacağız da sırf küçüğüz diye olmuyor ama bir büyüyelim var yaaa!

Büyüğümde istediğim bara gideceğim, istediğim elbiseyi alacağım, istediğime ben karar vereceğim gibi daha uzun listelerimiz vardı değil mi ? Bir büyüyelim bak bir üniversiteye gidelim kimse karışamaz bize. 20 mi çok büyük yaş, tam olgun olduğumuz, akıllıyız ve bizim de fikirlerimiz var ciddiye alınsın! 

Ben de ben hep onlu yaşlarda olacağım abilerim büyüyecek sanırdım 20leri bitirmeye az kaldı şimdi. Öyle çok da bir olayı yokmuş, aceleye gerek yok. Bana da bunları dediler de çok dinleyip önemsememişim. Amaaan evet evet öyledir sen büyüdün ya deyip geçmişim. Aslında sadece yaş de değil olay, yaş alıp büyümeyeler de var hayran olduğum. 

Yaşananlarla 10 yaşında büyüyen de var 35 yaşında büyüyen de!

Erkenden büyümek zorunda kalanlara selam olsun...

Dün bir haber aldım, beraber çalıştığım bir ablanın vefat haberi... Vildan ablam...

Ben 21-22 yaşlarındaydım yaz tatili içim memleketime gidip beş yıldızlı bir otelin çamaşırhanesinde çalışıyordum, kendim istemiştim oyun gibi geliyordu bana çok eğlendiğim bir dönemdi. Yapamazsın dediler aman yapanlar nasıl yapıyor yaparım dedim sonrasında daha iyi işler bulsamda onları yarı yolda bırakmak istememiştim. 10 kişi falandık en küçükleri bendim, Vildan ablam 40lı yaşlarında dünya tatlısı bir kadın. Öyle güzel sohbetler eder öyle güzel hikayeler anlatırdı ki senelerce sosyal medyadan iletişimimiz devam etmişti.

Vildan ablam küçükken sırt üstü düştüğünde omurgasının kırıldığını bunun o dönem şartlarından dolayı geç fark edildiğini uzun süreler üst kısmı alçıyla gezdiğini anlatmıştı. Tam düzelmemiş yamuk kaynamıştı kemikleri. O zaman annesi çocukların duası kabul olur uyumadan dua et demiş ve her gece sabah uyandığında sırtının düz olması için dua ettiğini söylemişti. Sabahları kalkar sırtına bakarmış...

Dünya tatlısı, şen kahkahalı Vildan ablam kalp krizi geçirip vefat etmiş, onun anısına yazmak istediğim. Gidenler bizi biraz daha büyütüyor... 

Mekanın cennet, toprağın bol olsun ablacım... İyiki seni tanıdım! 


  • Share:

You Might Also Like

37 yorum

  1. Allah rahmet eylesin:-( her yaşın ayrı bir güzelliği var, tabi fark edebilenler için :-) Önemli olan arkamızda "keşkeler" bırakmamak diye düşünüyorum ben 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşkeler bırakmadan kıymetini bilerek geçirmek çok haklısınız.. teşekkür ediyorum

      Sil
  2. Mekanı cennet olsun...
    Küçükken hep büyümek, büyüdüğümüzde de çocukluğumuza dönmek istiyoruz. Sanırım insan yaşadığı yaşta ya da tam olgunluğa erişince anlıyor bazı zamanların kıymetini...
    İçimizdeki çocuk hiç büyümüyor aslında belki şekil değiştiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun...
      İçimizdeki çocuğu koruyabilirsek ne mutlu!
      Tecrübelendikçe fikirlerimiz şekilleniyor sanırım..

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin.
    Hiç büyümek istediğimi hatırlamıyorum.
    37 yaşındayım ama sanki büyük değilim.
    Bir yanım küçük bir çocuk ama susuyor. Belki de susturulmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun 🙏🏼
      Büyümek istemedim ama büyüdüğümde düzelteceğim çok şey olduğuna inandım meğer benim elimde değilmiş bazı şeyler..
      Susturulmak ise başka boyutu..

      Sil
  4. Allah rahmet eylesin.
    Büyümek nasıl yaşadığına bağlı küçük bir çocukken eğer kötü bir hayat yaşamışsan çocukluk o kadar da güzel bir şey olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun 🙏🏼
      Haklısınız, başka bir tarafı bu da, çocukluğunu güzel yaşayamayanları unutmamalıyız...

      Sil
  5. Büyüme çocuk, sözlerini çocuk günlerimden de hatırlıyorum. Hiçbir zaman büyümek istiyorum fikrine sahip olmadım. Sen hiç büyüme emi diyenlere de çok kızdım çünkü bu, benim elimde olan bir şey hiç olmadı ki. İçimde her zaman büyümenin verdiği korku ile yaşıyorum. Ama biliyorum ki hayat bu demek ki yaşlanılacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz planlar yapsak da hayatın planları önde olacak her zaman , şimdiye kadar olduğu gibi. Ve evet herkesin tecrübesi kendisine ama bizler yönlendirmeyi çok sevdiğimiz için..

      Sil
  6. Allah rahmet eylesin, değil mi çocukken hep büyümek istersin o reşit olma çizgisini aşmak, sonra on-sekiz olursun ertesi gün anlarsın pekde kayda değer bir gelişme olmadığının...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun 🙏🏼
      Aynen öyle, bir günde beklediğimiz büyük değişim olmuyor, hayal kırıklığı :)

      Sil
  7. Kaybınız için üzüldüm. Şiiriniz de çok güzelmiş. Ben de hiç büyümeseydim diyorum bu ara bol bol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hassasiyetiniz için...
      büyümeseydik iyiydi galiba.

      Sil
  8. Allah rahmet eylesin..şiiri çok beğendim.

    YanıtlaSil
  9. İyi insanlar iyi hatırlanıyorlar. Mekânı cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi anılmak çok kıymetli... Allah razı olsun 🙏🏼

      Sil
  10. ay vildan abla tatlıymış, otel çamaşırhanesinde çalışmak da tatlıymış, boşver hiç büyümeyelim, büyüklerin dünyasını görüyoruz iştee :)

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle Vildan Hanıma Allah rahmet eylesin, başınız sağolsun, şiiriniz için de ayrıca çok güzel. Benim de buna benzer büyümeseydin keşke isimli bir şiirim var.Blogun çok güzel, tekrar geleceğim inşallah 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten hanım merhaba, Allah razı olsun 🙏🏼
      Çok teşekkür ederim naif yorumunuz için her zaman beklerim lütfen :)

      Sil
  12. Büyümeseydik hiç, hep çocuk kalsaydık :(

    YanıtlaSil
  13. vildan ablayla başka anıların da varsa annatsanaaa, bi de böyle anılarını hep annat seeen :)

    YanıtlaSil
  14. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun inşallah.🙏🏻

    Ne güzel ne anlamlı bir şiir olmuş bu böyle. 🌸 Kaleminize sağlık. Ben zevkle okudum :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun 🙏🏼
      Çok küçükken yazmıştım ama çok sevmişim unutamadım hiç :) teşekkür ederim çok incesiniz :)

      Sil
  15. Allah rahmet eylesin.
    Çocukluk güzeldir, hiç büyüyünce özgür olacağım, şunu bunu yapacağım derdine düşmedim. "Gençtir, kanı kaynıyor" derler ya bazı kişilerin hatasının ardından hiç doğru bulmuyorum. Biz de 18li yaşlarda olduk, gayet aklımız başında, duyarlı insanlardık. Bunun yaşla değil karakterle ilgisi var.

    Çocuklar bir an önce büyüsün isterim. Çünkü en çok acıyı onlar çekiyor bu zalim dünyada. Kimisine en yakınları zarar veriyor, çocuk büyüsün ki kendini koruyabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısı haklısınız evet karakterle ilgisi var kabul ama karakterde içinde bulunduğun büyüdüğün ortama göre oturuyor.
      Çocukların eski zamanda ki gibi dışarda oynamadan büyüdüğü bu dönemde tabiki zor.. ama şu dönemde iyi ve güzel olan ne var ki?
      Teşekkür ederim yorumunuz için

      Sil