Okudum: Senin Suçun Değil

By Mavinindenizi - Şubat 20, 2021



 Yazar: Beyhan BUDAK

''Geçmişin yüklerinden kurtulma rehberi.''

Beyhan Bey'i youtube videolarından görüp tanıdım ilk olarak. Sayfasında alanındaki psikolojik konulara değinip oradan hayatımıza dokunup yardımcı olmaya çalışıyor. Aranızda vardır izleyenler, yoksa da lütfen bir bakın illaki ihtiyacınız olan bir videosunu bulacağınızdan eminim. Sonrasında kitaplarını duydum. Bugün bahsedeceğim aslında ikinci kitabı. Birincisini bulamayıp ikinci kitabından başladım okumaya ama birinciyi de okumayı planlıyorum, onu da paylaşırım.

Psikolog kitabı da yorumlanmaz arkadaşım bu ne hadsizlik, bana da bakın :) Yorumlama değil kısaca bahsetme diyelim lütfen.

Bu tarz kitapları sevdiğimi daha önce söylemiştim size. Ağır olmayan ve yönlendiren türden. Beyhan Bey'in bu kitabı gerçekten rehber niteliğinde. Ben kendimden çok şey bulup kendime çok denk geldim; herkesin kendisine dokunan kısımları olduğunu net söyleyebilirim.

Her ne kadar yıl olmuş 2021 bile olsa hala psikolojik desteğe olumlu bakmayan, bakamayan, anlayamayan insanlar var. Doktora gitmeyi maalesef ve maalesef doğru bulmuyorlar, e hep beraber güzel güzel delirelim arkadaşlar. Doktora giden delirmiyor veya delirdiği için gitmiyor ama gitmeyen delirebilir , uyarayım! 

Kendime kızdığım ve kendim için danışmak istediğim birçok şey varken böyle kitapları elime aldığımda merakla, inceleyerek okuyorum. Çünkü sorun olmayan hayat yok, sorunu çözmeye çabalamayan bizler varız, açık olalım.

Kitapta hikayeleştirilen bir anlatımla kendimize nasıl iyi gelebileceğimiz anlatılıyor başlık başlık,konu konu.

'' Sen de sevilme istiyorsun, bunu hak ediyorsun da... Ama sevilmek için feda ettiğin şey, senin en temel değerin olan benlik saygın olmamalı.''

Ara ara ödevler veren, yönlendirmeler yapan, altını çizdiren konulara değinen bir kitap. Size kendi terapi defterinizi yazdırıyor. Sevgi, saygı depolarından bahsediyor mesela. Diyorki küçükken dolmayan sevgi depolarımız yüzünden büyüdüğümüzde onu dolduracak insanlar ararız ve beklentimiz karşılanmayınca öfkeleniriz. Eğer yetişirken çözebileceğimiz konularda kendi kendimize bırakılmazsak potansiyelimizi öğrenemeyiz diyor. 

''Hayattaki olayları kişiselleştirmek, insanın yükünü ağırlaştıran şeylerden birisidir.''

''Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değecek mi?''

İlişki türleri, bağlanma türleri ele alınarak sizin nasıl bağlandığınızı fark etmenizi sağlıyor. Kitabı sindire sindire okumak lazım ki kendimizi dinlemeye ve anlamaya faydamız olsun.

''Duygularından korkmamalısın, onlar senin insan olmanı sağlayan en önemli detaylardan biri.''

Pişman olmanın normal olduğu, zamanla kazanılan tecrübeler vesilesi ile zeka ve düşüncemizin gelişip değiştiği ve her zaman bir şeylerden pişman olacağımızı anlatıyor. Diyor ki pişman olmanıza üzülmeyin, kabul edip tartın ona göre adım atmaya devam edin.

Kitabın en son bölümünde de kendi kendinizin terapisti olun diye bir yöntem anlatıyor. Bizler başkalarını dinleyip onlara gösterdiğimiz şefkati kendimize gösteremiyoruz, Beyhan Bey de kitap da nasıl kendimize yardımcı olabileceğimizi anlatmış. Ben detaya girmeden yazacağım ama kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Bazı altını çizdiklerimi de yukarı da paylaştım, kendimizi anlamamız için yardımı olacak bir kitap, çok öneriyorum :)

Kendi sorunlarımızı çözmemiz için 6 Şapkalı Düşünme Tekniği'ni öneriyor, belki duyanlarınız olmuştur. 6 renk 6 ayrı düşünce biçimini ifade ediyor ve sorunlarınıza bu renklere göre kodlayıp, sonuca varmanızı sağlıyor. Renkler;

*Beyaz-kırmızı-sarı-siyah-yeşil ve mavi

Beyaz Şapka: Konuyu objektif ele almak, duygulardan arındırarak.

Kırmızı Şapka: Konuyu kişinin duygu ve tepkileriyle ele almak.

Siyah Şapka: Konuyu Gerçekçi ve olumsuz ele almak ama püf nokta kötülemek değil kötü yanlarını kanıtlar ile ele almak.

Sarı Şapka: Aynı şekilde konuyu ispatları ile olumlu taraflarından ele almak.

Yeşil Şapka: Durumdan kurtulmak için keşfedilebilecek çözüm yollarını ele almak.

Mavi Şapka: Diğer tüm renklerin değerlendirmelerinden sonra ne olacağına karar verilmesi yani bizim kararımız.


Sağlıkla...


  • Share:

You Might Also Like

21 yorum

  1. Çok güzel bir tavsiye, kaleminize sağlık:) Beyhan Bey'i tanımıyorum ama mutlaka you tube da bakmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence baktığınız anda beni anlayacaksınız :) teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Hep beraber delirelim, süper vallahi, çok sevdim bunu:-))) Renk olayını da ilk defa duydum ve ilgi çekici. Teşekkürler tanıtım/tavsiye için:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :)
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. This book seems very interesting

    YanıtlaSil
  5. Detaylı bir yazı olmuş, okuyasım geldi fakat kişisel gelişim kitabı düşmanı sayılırım da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok derin kişisel gelişim okuyamam ama kişisel gelişim değil de kendine iyi gelmek gibi düşünürsek neden olmasın :)

      Sil
  6. 6 Şapkalı Düşünme Tekniği'ni ilk defa duyuyorum. Kitabı okumayı düşünmüyorum sanırım ama yazarın bu konuyu anlattığı videoya bakacağım :) Yorum -pardon kısaca bahsetmeniz için teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam videoya bak o da kabul :) teşekkür ederim :)

      Sil
  7. bu kitaba çok rastlıyorum içerik güzel gözüküyor:)
    Altı şapkalı düşünme tekniği derslerde kullanıyorum, faydalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derslerde mi, kaçırdım mı öğretmen misin ?

      Sil
  8. hımms yazarı hiç duymadım, madem ki çevremizde birilerine lazım olabilir, bi bakayım kitaba da vidyolara da tenks yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bir bak Deep bence lazım olur :)

      Sil
  9. Güzel bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Tavsiyen için teşekkür ederim. Kitap elime geçtiği zaman mutlaka okuyacağım. Siparişini verdim bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenecek misiniz çok heyecanlı :) Ben teşekkür ederim

      Sil
    2. Bakalım okuyum göreceğiz :)

      Sil