Herkesin Defteri Kendisine

By Mavinindenizi - Şubat 01, 2021


 Az önce çok güzel bir şey okudum; Hâlid Bin Velid'e, ''Filân kişi senin hakkında kötü konuşuyor!'' demişler.

''Kendi defteridir, dilediğini yazar'' demiş.

Ne doğru, ne güzel değil mi ? Herkes herkesin hakkında konuşuyor, gülüyor, yazıp çiziyor ama herkesin defteri kendisine özel. 

Konuşmak çok kolay, hele oturduğumuz yerden klavye delikanlılığı dediğimiz olay en kolayı! Ne güzel duyduklarımız hakkında belki de hiç bir şey bilmeden sırf kendi hayat bakışımıza göre yazmak, konuşmak ve anlatmak en kolayı! Biz de bunu seçiyoruz çünkü kim araştıracak ? Çünkü kim susmayı seçecek ? 

Önceden çok takılırdım bilmeden yorum yapanlara ama sonra sonra benim problemim olmadığını farkettim. Çünkü işin doğrusu bende ise, ben biliyor isem kimin ne dediği çok da umrunda değil ki. Sonuçta söylenene inan beni tanımıyordur ya da gelip soracak kadar yürekli değildir. Ee bizler bizi tanımayan ve her duyduğuna inanan insanlar için neden kendimizi yıpratalım ? Bu kadar basit değil ki hayat sürdürmek. Üzülecek o kadar çok şey varken aradaki bu minik sinek olaylarını da takacak isek yandık! Yaşlanırız demektir bu. 

Bakılmayan, açıkta soğukta aç yaşayan canlılar var üzüleceğimiz. Şiddet var üzülmek için. Bakılmayan çocuklar var yalnız kalan, yanlış büyütülen. Üzüleceğimiz sağlık problemleri var, evsiz insanlar var yardım bekleyen. Küçük bebekler var ilaç bekleyen. 

Bu kadar olay içerisinden bizim seçtiğimiz konu bilinçsiz insanların konuştukları olmasın! Benim de oluyor, benim de takıldığım oluyor insanım çünkü. Ama ne zaman hayatı zindan edecek duruma getirsem yukarıdaki saydıklarımı düşünüp kendime sırf bencillik ettiğimden dolayı kızıyorum. 

Evet herkesin defteri kendisine! Ve herkes kalbinin ekmeğini yer bu hayatta. Eminim ki kim kötü düşünüp fesatlık yapıyorsa karşılığını görecek ve yaşayacaktır bir şekilde, bir yerde. 

Sağlıkla...


  • Share:

You Might Also Like

28 yorum

  1. Vallahi hocam, insanlar tanıdıklarını sandıkları insanlar hakkında konuşmayı çok seviyor ama dönüp kendisine bakan yok... O yüzden çok da umursamamak lazım, etrafında onu dinleyecek insan kalmayınca o da başka şeyler anlatmaya çalışacaktır, böyle böyle bitireceğiz bunları :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece tanıdıkları sandıkları olsa iyi, tanımadıkları hakkında da konuşuyorlar :) Böyle böyle susmayı öğreteceğiz :)

      Sil
  2. Ne haklı bir yazı! Ancak bu durumun takmaya değmeyeceğini kabul etmekle birlikte, bir an önce değişmesini diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişmesi belki hızlı olmayacak ama olacak, olmalı...

      Sil
  3. Yap demesi kolay oluyor da yapamıyor insan be kolay kolay. Öyle yetiştik çünkü. Elalem ne der diye büyüdük. Laf söyletme kendine diye diye işlendi beyne bunlar. Şimdi gülsen bile düşünüyorsun ne derler şimdi diye...
    Ama cevap çok güzel. Aklımda olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elalem zaten işin kilit noktası! Elalem ne der? Elalemi elalem olarak kabul ettiğimizde başarabiliriz, teşekkürler...

      Sil
  4. Çok güzel bir söz, keşke uygulayabilsek.

    Gözardı edilebilenler oluyor, ne söylerlerse söylesinler deyip boşverilebiliyor ama her zaman ve her durumda mümkün olmuyor, keşke olabilse :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabul, her zaman olamıyor ama olmalı.. çünkü hayat bunlara üzülemeyecek kadar kısa...

      Sil
  5. eveey eveeey o zaman gidip a101 den yeni defter alayııım :) ay şu kedi fotisinden yakınlarda çekmiştim, kardaa :) aynısından benziyo, koyayım bloga bi ara da görersiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gülümseten yazıların ! :) deftere nerden geldik, güzelse ben de alayımmm :) tamammm takipteyim foto için :)

      Sil
  6. Şu hayatta en önemli şey sağlık gerçekten gerisi boş.. İnsanlar hep konuşur, çok konuşur, boş konuşur. her şeyi takacak olsaydık ohoo yaşlanırız dediğniz gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlanmamak için takmamayı seçeceğiz :) ohooo konuşurlar konuşurlar sonra umurlarında olmaz olan konuşulana olur

      Sil
    2. Konuşanlar işte tam da bu yüzden konuşur.. Kenarı çekilirler sonra ve yaptıkları tahribatı izlerler. O yüzden onları sevindirmemek için hiç bir şeyi takmıyoruz kafamıza :)

      Sil
  7. Ne güzel ve ne kadar doğru bir söz herkes kendi defterini dolduruyor gerçekten de bunun bizimle bir ilgisi yok..
    Ben de eskiden takardim ama artık etkilenmiyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Meşhur bir laf vardır ya; küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları, büyük insanlar fikirleri tartışırlar diye:-) Ellerinize sağlık, burada bu yazıyı okuyan arkadaşlar zaten bilinçli, umarım daha çok insana ulaşır bu yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, inşallah okuyup üzerine alınacak olanlara ulaşır... güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  9. Çok çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. Aynen öyle, bu konu ile ilgili güzel bir hikaye var çöp kamyonu diye. Herkes kendi çöpünü döker ve toplar efendim. El-alemin çöpünden bize ne?!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz üzerine hemen okudum! Teşekkür ederim böyle güzel hikayeyi öğrenmeme vesile olduğunuz için , neden onların çöpünü kendi evime, işime taşıyayım ?! Gerçekten durum tam olarak da bu..

      Sil
  11. Minik sinek olayları takmamak en iyisi tabi bunu başarmak çok zor. Bu yazıyı okuduğuma sevindim çünkü herkesin defteri kendisine tabiri çok güzel tesbit . Motive edici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarmak zor ama başarsak iyi olur... değerli yorum için çok teşekkür ederim..

      Sil