Okudum: İçimizdeki Şeytan

By Mavinindenizi - Şubat 14, 2021




 Sabahattin Ali...

O kadar uzun sürede okudum ki bu kitabı! Yanında başka başka kitaplara başladım. Toplu taşıma için çantama attığım bu kitabı okumamak için müzik dinledim.. Ama ben anlatayım siz kendi kararınızı verin tamamen tercih meselesi neticede! 

Sabahattin Ali bir şeyleri uzun uzun anlatmayı seviyor. Ben evden çıkıp markete gidişini yarım saatte anlatanlara biraz kızdığım için Sabahattin Ali’nin anlatımı da maalesef bana biraz öyle geliyor. 

Macide,Bedri,Ömer baş kahramanlarımız. Macide, sessiz kendi halinde bir kız. Küçükken okulda müzik hocası Bedir’den hoşlanıyor ama hoşlanmak nedir ilk defa yaşadığı için isim veremiyor bu duygularına. Bedri de Macide’den hoşlanıyor ama öğrencisi olduğu için asla belli etmiyor ve ablasının sağlık sorunlarından dolayı İstanbul’a gitmek zorunda kalıyor. 

Aradan iki yıl geçtikten sonra ailesi okuması için Macide’yi İstanbul’a akrabalarının yanına gönderiyor. Macide büyük şehirde iyice içine kapanıyor ve etrafındaki yaşıtlarının hiçbir hareketini onaylamıyor. Derken İstanbul’daki akrabalarının tanıdığı olan Ömer bir gün Macide’yi görüp aşık oluyor! 

Macide’nin babasını kaybetmesi haberi ile onun yanında olmak için yanına giden Ömer hiç konuşmasalar da evden okula okuldan eve kendisine eşlik ediyor. Bazen gezmeleri ve Macide’nin eve geç saatlerde gitmesi evdekilerin canını sıkıyor zaten Macide onlar için artık gider demek, ki birde gezip gezip gelmesi canlarını sıkıyor ve bunu kıza belli ediyorlar. Macide evi terk etmek için çıktığında Ömer’i kapıda görüyor. Ömer hissedip beklediğini söylüyor ve Ömer’in dairesine gidiyorlar. 

Ömer para bulmaya çalışırken yanlış adımlar atıyor ve yaptığı her yanlış için içindeki şeytanı suçluyor. Şeytan yanlış yaptırdı şeytan gaza getirdi. İçimizde şeytan var ve bizler onu dinledikçe hata yapıyoruz. Derken bir arkadaşı yüzünden içeri giren Ömer birkaç hafta içerde kalmış olmasına rağmen kendisini sorguluyor ve aldığı bazı cevaplar var kendisinden. 

Burdan sonrası spoiler içerir o yüzden kitabın sonunu söylemek istemiyorum...

Beni yoran aşkı uzun uzun sayfalarca anlatması ve ‘evet sen çok aşıksın’ dedirterek okutması. Genel olarak verdiği mesajlar var aldım kabul. Macide’nin ilişkisi için sabretmesi, bazı sorunları önce kendi içinde sorgulaması bana bir şeyler için sabretmek gerektiğini bir kez daha hatırlattı. 

Güzel cümleler, güzel mesajlar var fakat biraz uzatılarak anlatılmış bu da yazarın yazım tarzı! Eğer siz bu anlatımdan hışlanıyorsanız okuyabilirsiniz...

Not: kitapla çok gezdik demek için ekliyorum fotoğrafları :)


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

23 yorum

  1. Uzun anlatımlar olmasa edebiyat kitabı olmuyor sanırım:-)) Kitaplar için birşey diyemiyorum ama gerçek hayatta 3 dk. da anlatılacak bir basit olayı 30 dk. da anlatanlara ne yazık ki bende tahammül edemiyorum :-)) Keyifli pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam edebiyat ama, ama işte :) bilmiyorum belki ben fazla tepki gösteriyorum ama bunalttıysa demek :)

      Sil
  2. Sebahattin Ali'nin içimizdeki şeytan kitabını bir ay gibi uzun sürede okumuştum.

    YanıtlaSil
  3. Henüz okumadığım için yazının içeriğini okuyamadım :) Kuyucaklı Yusuf'tan sonra biraz Sabahattin bey ile aramız açıldı diyeyim, çünkü yaşanan olay bana biraz ters geldi. O yüzden başka bir şeyler okumaya yöneldim, yazarı bu arada çok severim, bütün kitapları vardır bende ama dediğim gibi biraz mola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapma! Sırada kuyucaklı var :( ama ben de birkaç kitap ara verme kararı almıştım, el mahkum sıra gelecek moralim bozuldu :)

      Sil
    2. Hocam o benim görüşümdü belki siz seversiniz :)

      Sil
  4. Yakın zamanda okudum. Böyle kitapları seviyorum. Çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
  5. Af buyurun, reklam alma süreciniz ne kadar sürdü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah. Yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta sürmüştü.

      Sil
  6. uzuun uzun iki dakikalık olayı sayfalarca anlatıyorsa sıkılırım ben ya okuyacaktım ama vazgeçtim şimdi :D

    YanıtlaSil
  7. Okuduğum bir kitaptı, tekrar anımsamış oldum.

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabı almayı çok istiyorum. Nedense arka kapak yazısı hoşuma gitmişti. Ben uzun betimlemeleri seviyorum biraz. Her şeyi gözümün önünde canlandırmak hoşuma gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok sevebilirsiniz :) bi okuyup şans verin derim. Gayet uzun betimlemeleri olan edebi bir eser.

      Sil
  9. Sırça köşkü yeni bitirdim . Sabahattin Ali kitabını görünce geldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırça Köşk güzeldi, hoş geldiniz benim de sırada kuyucaklı Yusuf var :)

      Sil
  10. Edebiyat çok severim. Sabahattin Ali'ye diyecek lafım elbette yok. Fakat bende size katılıyorum mesela
    Kürk Mantolu Madonna okumuştum iki ay oluyor hâlâ bitmedi. Anlatımı ağır geliyor diye düşünmüştüm ama öyle de değil dediğiniz gibi uzun uzun anlatmayı seviyor :) İçimizdeki Şeytan çok okumak istediğim ve çok merak ettiğim bir kitap sanırım yinede bir şans vereceğim :):) Elinize sağlık. Yazı için teşekkürler. Güller de çok güzel 😊🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kürk mantolu yine daha iyi kalıyor yanında :) ama böyle de desem ben de okuyup kendi fikrim olsun istemiştim, bencede bir şans verin en azından okumadım diye düşünmektense aklınızdan çıkmış olur :) yorumunuz ve inceliğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. bu yazarı bu kitap yüzünden öldürmüşler de mi yaaa yazık adama yaa :)

    YanıtlaSil