Okudum: Gurur Ve Önyargı

By Mavinindenizi - Ekim 11, 2022


 Jane Austen

Açık konuşmak gerekirse -ki neden gerekmesin ? sırf Hasan Ali Yücel okumadım, okumak istediğim için sipariş verdim. Kitap hakkında en ufak fikrim yoktu. Siparişim geldi ve kitap gözümü korkuttu. Kendime 'yandın kızım' dedim. Çünkü okuyacağım ve sıkıcı olacak diye önyargılı oldum. Kitapla nasıl uyumlu düşündüğümü anlayın isterim :)

Ama aşırı ters köşe oldum. Kitap beni ilk sayfasından şaşırttı. İLK SAYFA. Böyle bir kitap olamaz. O kadar tatlı ki, şimdi hep öveceğim :) Kitabı elime aldığım gibi bitirdim desem yeridir. Kalın bir kitap ama sanırım iki üç günde bitti. Durakta, otobüste, evde her yerde okudum. Otobüsten inerken 'Of şu sayfa bitseydi' diye düşündüm. Ki bu aşırı garip gittiğim yolu düşünürsek. 

Neyse tamam tamam durun; kitap sıkıcı görünümünün tam aksi. Okumaya başlayınca direkt anlıyorsunuz güzel olduğunu. Hemen konuya dahil olup sonrasını merak ediyorsunuz. Dizi izler gibi okudum ben. Hep sonraki sayfayı merak ettim. Önemli olan da bu değil mi ? Bu. Akıcı, sade ve anlaşılır dili var. Samimi olduğu içinde ailenin içine dahil olmuş oluyorsunuz.

Ah Eliza, dik başlı, pamuk kalpli arkadaşım. Ah Jane aşırı iyi niyetlim. Diğer kızları anmayacağım sinirlerim bozuluyor. Ama Biraz Darcy konuşabiliriz. Mesela gözümde o kadar yakışıklı, cool, kendine has ki tarif edemeyeceğim. Danslarla başlayıp danslarla bitecek. Sadece son sayfalar çok detaysız olmuş, beni üzdü. Genel anlamda o kadar ince mesajlar içeriyor ki çok altı çizili cümlem var. Adının hakkını hiç beklemediğiniz yerlerden veriyor. Gururun nelere yol açtığını, önyargının verdiği zararları öyle bir vuruyor ki yüzünüze yüzünüze. Sormadan, anlamadan adım atmaya korkar oluyorsunuz kitabı okuyunca. Ki zaten öyle de olmalı ama insanız. Maalesef düşünmeden, anlamadan adım attığımız o kadar çok oluyor ki, pişmanlığımızı bile kabul etmiyoruz, hazmedemiyoruz bazen. Durup düşünmeden atlıyoruz denize ; derin midir, serin midir bakmadan. Sonra çırpındıkça çırpınıyor uzaklardan görecek bir cankurtaran bekliyoruz. Ölçüp tartmak, anlamak, dinlemek ; yargılamadan dosyayı incelemek ne önemli ve zorunlu oysaki... Yani kendimiz için beklediğimizi karşı tarafa da uygulamak tam anlamıyla.

Bende çok güzel hisler bıraktı kitap, yüzümü güldürdü. Yer yer kızdım, sinirlendim ama kapağını kapattığımda mutluydum. E okuyun hadi. Sizin de beğendiğinizi duymak istiyorum.

Yol arkadaşım çok iyiydi, Hasan Ali Yücel okuyacağım bir süre sanırım. Önerilerinizi alırım :)

Sağlıkla...


  • Share:

You Might Also Like

14 yorum

  1. Ne tatlı anlatmışsın. :)) Kitaba karşı önyargım olunca biraz, okumadım şu ana kadar. Bundan sonra da okur muyum bilmiyorum, bayağı da övmüşsün. Kütüphanede bulursam alırım belki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de önyargılı başladım ama ilk sayfalardan sarıyor. Teşekkür ederimm yorum daha tatlı:)

      Sil
  2. Bu kitabı ismen ve de cismen bilsem de sanırım kitap hakkında okuduğum en güzel yazı buydu. :) Bir sonraki siparişime ekleyeyim o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de okunur mu diye düşünerek aldım ama hiç pişman etmedi, hatta iyiki almışım dedim. Okursan yorumunu merak ederim :) Teşekkür ederim yorumun için.

      Sil
  3. jane austen a da bayılırım bu romanına da :) filmlerini dizilerini de kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Kitabı aldım, evde ve işyerinde okumaya başladım. Sonra devam edemedim. Beni sarmadı aslında. İlk sayfalarda birçok karakteri tanıtması belki de yordu. Belki ilerleyen zamanlarda tekrar okumayı denerim :) Gerçekten bu kitap için, güzel bir eleştiri yazısı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, karakterleri tanıttıktan sonra aslında meraklandırma başlıyor bir şans daha verin isterim. Teşekkürler :)

      Sil
  5. Bir ortaokuldayken, bir de olgun yaşımda geçen sene olmak üzere iki kere okudum. Ortaokul erken gelebilir belki ama biz çocukken internet olmadığı için çok okurduk:) Meraklı olduğum için ben ekstra ekstra okurdum. Dolayısıyla klasikleri erken yaşlarda tanıdık. Bir de şimdi ki kadar çeşitlilik yoktu, klasikler her kütüphanede ortaktı.
    Kitabı çok sevdiğiniz belli. "Ben Okurum" podcast serisindeki "Gurur ve Önyargı" bölümünü de tavsiye ederim. Orada da şahane irdeleniyor.
    Keyifli okumalar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum. Özendim :) Klasikleri 'neden klasik okumuyorum ?' diye okumaya başladım. Bazıları illaki zor oluyor ama lezzetleri çok farklı. Podcast'e de bakacağım. Teşekkürler :)
      Sevgiler.

      Sil
  6. Jane Austen çok severim:))) Bu kitabı da tekrar okuyacağım:) Sen de çok tatlı anlatmışsın:)))))

    YanıtlaSil
  7. Yorum için teşekkür ederim. Gururun boş bir şey olduğunu bu kitapta ifade ediyor, öneririm :)

    YanıtlaSil
  8. Jane Austen'i çok severim tüm kitaplarını okudum, Gurur ve Önyargı en sevdiklerimden birisidir. Eğer yazara devam edecekseniz Emma'ya bir bakın o da çok iyidir. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil