Çiçeğin İhtiyacı Bir Bardak Su

By Mavinindenizi - Aralık 21, 2022

 Dün çiçek sularken düşündüklerimi paylaşmak istiyorum. Çünkü benim sayfam :)

O yüzden değil de dün çok içimden geldi bunları paylaşmak. Bazı günler duygusal olabiliyoruz, dün öyle bir gündü nedenli nedensiz. Çiçek sulayıp kafamı dağıtmak istedim ve düşündüm ki çiçeklerin tek ihtiyacı su ve bir bardak su vermekten aciz evet aciz insanlar var. Sonrasında da çiçek bile bakamadığını söyleyip bununla övünenler... Ya hu sen bir bardak su vermekten acizsin neyin gereksiz itirafını yapıyorsun ?! 

Çiçeklere tembihledim; siz kendinize dikkat edin, su vermeyenlere inat siz savaşınızı bırakmayın. Çünkü siz çok güzelsiniz. Nasıl olacak ? Kesin içinden ağır cevap vermişlerdir bana.

İnsanız. Bazen bir bardak sudan fazlasını bekliyoruz karşımızdakinden. Yanımızda olsun, konuşmadan anlasın. Bir bakışımızdan mutsuz olduğumuzu görsün. E olmuyor! Ben abime kırıldığım için; bakın kırıldığım için; suçlanıyorum mesela :) Kırılmışım kırılmışım. İnsanlar hep beklenti içinde kimse ne yaptığının farkında değil ne yazık ki. Hep sen anlamak, çözmek, dinlemek durumundasın. Aksi halde yalnız kalırsın. Sen anlaşılmak istediğinde 'E anlatsaydın' olur. 


Olur be, hem üzüleyim hem gelip anlatayım sen ne yapacaksın, cümlemin ortasında başkalarına selam mı vereceksin ? 

Çiçek sulamayan insan sizinle hiç ilgilenmez bence. Kaktüs kurutup bunu anlatanlar var, ne üzücü. Kaktüs bile dayanamamış sana diyemiyorsun. 

İnsanlar çok kötü değil mi ? Herkes aynı fikirdeyse kimse kimseyle konuşmamaya karar mı verse :) 

Neyse sonuç yok, içimden kızmak geldi kızdım gidiyorum. Emily in Paris gelmiş bugün, gidip onu izlemek istiyorum. Siz dediklerimi bir düşünün :)


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

19 yorum

  1. insan yapmadığı bir şeyi itiraf ederken, hem doğru olmadığını, hem de üzüldüğünü de itiraf etmelidir. O zaman o itirafçı samimi bir itirafçıdır. Bir bardak suyu kime ikram etsen sevaptır ve mükafaatının değeri ölçülemez.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan pişman olur ama bunu ifade etmesi ne kadar kıymetlidir. Kimisi var pişmanlığını da söylemez. Teşekkürler Recep Bey.

      Sil
  2. kaktüs var bende yeşil tombul bir şeydi şimdi sarı zayıf ve çürümüş gibi... su çok geldi sanırım :(

    YanıtlaSil
  3. Düşünüyorum öyleyse varım. Ben şimdiye kadar çiçek bakmayı denememiştim bile, annemin evi ormandan hallice olunca kendi evime geçtiğimde sanırım pek çiçek göresim yoktu.
    Zaman geldi geçti ve ben evde bir yeşillik olsa diye düşünüp çiçekler almaya başladım. :) Tabi asla annemin ormanıyla yarışamaz. :D Ama ilk etapta bilmediğim için ne sıklıkta vermek lazım, kimisini fazla kimisini az sudan zor hallere düşürdüm. Neyse ki hepsi de hayatta ve yaşıyor. :) Artık çözdüm fakat. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan ihtiyacı kadar, ihtiyacına göre su vermek ve bunu öğrenmek için verdiğiniz emek. Demek istediğim de bu işte sevdiklerimiz için yapacak bir şey her zaman vardır. Bir de o çiçekler büyüdükçe mutlu olmuyor musunuz :) Özverinize sağlık.

      Sil
  4. Genelde annem ilgilenir çiçeklerle.Birkaç senedir senenin yarısına yakınını memlekette geçirmeye başlayınca devir teslim yaptık.Anlamam derken baya baya ilerlettik muhabbeti, özür dilemeler , hadi bakım göreyim seni diye gaz vermeler bile var muhabbetimiz içinde :) Azı karar çoğu zarar diye boşuna dememiş atalar, suyu az da çok da vermeyeceksin, tıpkı insan gibi. Solup gidiyor yoksa ikiside

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum, ne kadar içten. Aynen öyle azı karar çoğu zarar denge esas. Zamanla anlıyoruz zaten birbirimizi, o da bir iletişim. İyi gelmiştir :)

      Sil
  5. Ben de pek çiçek yetiştiremem ölüyorlar bir yerden sonra, ben gururla anlatmıyorum ama. Ben de kuş bakıyorum, herkes her şeyden anlamayabiliyor. :) Zaten çiçek bakımı sudan ibaret değil, toprak gübre vs etkili. Çiçekçiden ne aldıysam kurudu gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek beslemek bir tercih ama onu öldürmek tercih değil :) Beslemeyebilirsiniz, sevmeyebilirsiniz çok normal. Kuşların kokusuna bayılıyorum. Konuşuyor mu bari :)

      Sil
    2. Öldürmeyi tercih etmiyoruz ki ben toprak kötü olduğu için öldüklerini düşünüyorum. Çiçekçiler de ucuz diye belki kullanıyor. Daha almıyorum zaten.
      Konuşmuyor bizim kuş, hiç öğrenemedi. Eski kuşumuz bayağı konuşurdu. :)

      Sil
  6. İyi bir içerik olmuş hocam kolay gelsin iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  7. İlginin azı da çoğu da zarar veriyorsa demek :) Kaktüsler haftada bir su ister hatta toprakları kuruyunca ıslatsanız yeterli ,öyle deneyin bir de :)

    YanıtlaSil
  8. Bazen dolup taşıyoruz, blog da tek dert ortağımız oluyor. Dinlemek büyük hüner ya bu zamanda :)

    YanıtlaSil