Okudum : Beyaz Zambaklar Ülkesinde

By Mavinindenizi - Ağustos 20, 2021



 Yazar: Grigoriy Petrov

Uzun süredir baş ucu kitabım olan Beyaz Zambaklar Ülkesinde an itibari ile bitmiş bulunmakta. Gururla sunuyorum. Neden gururla sunuyorum ben mi yazdım? Hayır ama olsun okudum. Bu da bir gurur değil mi ? Bence öyle.

Her yerde belirtildiği gibi kendisi Atatürk'ün önerdiği kitaplar arasında olduğu için hepimiz için yeri ayrıdır. Benim için öyle en azından! Uzatmadan başlıyorum, şahane. Bu kadar yazarmışım, nasıl olur :) Uzun süredir kitap yorumu paylaşmıyorum ama okuyan arkadaşlarım biliyorlar ki çok detaya girmeyi tercih etmiyorum, okunsun istediğim için spoiler vermekten çok korkarım. O sebeple hissettirdiklerinden bahsetmek istiyorum.

Hissettirdiği de çok net: güzellik. Özellikle şu içinde bulunduğumuz dönemde okurken en ihtiyacımız olan duyguları hissettiriyor; birlik, beraberlik, güzellik. Finlandiya'nın bağımsızlık mücadelesini ele alan kitap mücadele nedir, nasıl yapılır kısımlarını öyle güzel anlatmış ki okurken içinizden milli duygularınız kapanıyor. İnanç nedir ? den tutun çocuklar nasıl eğitilmeli kısmana kadar insana dair her şeye değinilmiş kitapta. Millet nedir nasıl millet olunur ?Beraberlik nedir ? Kötü kalplilik nedir ? İyi ve kötü nedir, nasıl değerlendirilir ? 

''Her şeyden önce, anadilimize saygı göstermeli ve onu korumalıyız; dilimiz yaşadığı sürece biz de bir halk olduğumuzu hissedeceğiz. Atalarımızın dili yok olursa, halk da tükenir ve yok olur.''

Konusunun güzelliği yanında akıcı ve sade bir anlatıma sahip. Okutuyor kendisini, aldığı bütün güzel yorumları sonuna kadar hak ediyor! Ben okurken çok içtenlikle beğendim, okumayı düşünen ama arada kalan varsa, hiç arada kalmasın net okusun. Hatta lütfen okumayan kalmasın.

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

13 yorum

  1. Bazı an’lar ve bazı kitaplar tam da öyle, uygun an bekletiyor:) ben de uzun süre önce niyetlenip yeni bitirdim ama şu döneme pek uygun, kendi zamanı gelince çağırır sizi umarım beğenirsiniz :)

    YanıtlaSil
  2. okudum evet güzeel :) blogun son yazımda bi de :)

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem bir eser ve kesinlikle zorunlu olarak tekrar tekrar okutulması. Emeğine sağlık bende çok beğenerek okumuş ve yorumlamistim

    YanıtlaSil
  4. Adını duymuştum ama hiç okumamıştım. Tam benlikmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ertelemiştim, ertelememek lazımmış :)

      Sil
  5. Bu kitabı daha önce okumuştum ve çok beğenmiştim. Tekrar okuyacağım ve herkesin okuması gerekiyor diye düşünüyorum. Çok güzel yorumlamışsınız:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısınız teşekkür ediyorum yorumunuz için :) severek okuduklarım ayrı yazdırıyor kendini :)

      Sil
  6. Çok güzel ifadeler. Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Blog tasarımını çok beğendim.

    YanıtlaSil
  7. Like your post :)
    have a nice day

    YanıtlaSil
  8. Okumak istediğim kitaplardan birisi.

    YanıtlaSil