İzledim: İstanbul İçin Son Çağrı

By Mavinindenizi - Aralık 04, 2023

 Ben geldim!

Bu izin günümde fırsat bulup filmi izler izlemez anlık hislerimle yazmak, anlatmak istedim. Etkisinden çıkmadan koştum geldim buraya.

Öncelikle evet başta ön yargılıydım. Malum çok güzel ve çok yakışıklı iki başrol görünce acaba ? diye sormuyor mu insan ? Maalesef ki sırf izlensin diye seçilen kadroları görüp izliyoruz. Bir yandan da evet seneler sonra beğenmedikleri filmi kabul edecek değiller desek de bir yandan da bir soru işareti ister istemez oluşuyor. En azından bende öyle oldu.


Hiçbir yorum okumadan, spoi yemeden, araştırmadan izledim filmi. Yorumlardan etkilenmek yükselmek veya tam tersi düşmek istemedim filme karşı. Bir yorum gördüm bir sahne ile ilgili o bile beni sinirlendirdi 'neden gördüm' diye.

Evet başta da belirttiğim gibi izin günümde açtım izledim. En başta algılayamadım, sinirlenmeye başladım ki aman Allahım! Sizsiniz :) Gerçekten güzel bir filme evet demişler. Bana da bak, hak veriyorum :) İzleyici olduğum için hakkım var bence. Azıcık detay versem konu ortaya çıkar eğer siz de bilmeden izlemek istiyorsanız -ki öyle olduğunda etkiliyor- ben konuyu ele veren olmak istemem. E ne yazıyorum ? Hissettirdiklerini...

Şöyle, ele alınan konu çok güzel daha da güzeli ele alış şekli. Bazen kendimizdeki defoları görmediğimiz gibi görmek de istemiyoruz veya kendimizde defo olduğunu kabullenmiyoruz ve hep karşı taraflara yüklediğimiz yükler var. Halbuki her yerde de bangır bangır anlatıldığı gibi kendimizle olsa derdimiz, dert kalmayabilir :) Konu bu arada bu değil ama hissettirdiklerinden biri bu.  Zamanla kıymet verdiklerimizi geri plana atıp bunu fark bile etmeyebiliyoruz. Bazı şeyleri görmek, anlayabilmek için bazen bir adım geriden bakmak gerekebiliyor. yaptığımız seçimler, attığımız adımlar yalnızken değil de bunları içtenlikle paylaşabildiklerimizle güzel. 

Bazen baştan başlamak gerekir belki aynı dönemeçlerden döneriz ama kırmızı ışığı kaçırmayız bu sefer. Belki aynı çıkmaz sokağa saparız ama yalnız değilizdir bu sefer. Belki aynı duvara toslarız ama emniyet kemerimiz takılıdır. Belki de yolun kenarında açan çiçeği fark ederiz bu sefer. Belki yoldaki kediye mama veririz beraber ? Belki el ele yürümeyi öğrenmişizdir bu sefer ?

Evet eleştiri alan sahneler olduğunu duydum, konu ortaya çıkana kadar ben de eleştirdim. Ama konu ortaya çıkınca bazı eleştirdiklerinize susuyorsunuz. Çünkü hayatta attığımız her adımın bir nedeni vardır. İnsan bazen kaybolmak ister bunun da bir nedeni vardır. Bulunmak için yapılan saçma hareketler size saçma geldiği için saçma değildir. Bilmiyorum bazen nedense eleştirirken çok acımasız oluyoruz. Kızdırıp, açıklama yapmışlar. Ben öyle düşünmek istedim.

Film beklentimin üstünde çıktı kısacası. Bazen hayatımızda fark etmediğimiz şeyleri anlatmak, göstermek istemişler. Bakış açısı farkını çok güzel şekilde ele almışlar. Son sahnede de çok tatlı olduğunu düşündüğüm şarkı detayı var. Neden bilmiyorum, duygusal anıma mı denk geldi nedir, gözlerim dolu bir minik :) 

Film bitince zamanınızın boşa gittiğini düşünmüyor aksine bir hafiflik hissediyorsunuz. Ben sevimli buldum. Bence izlenmeyi hak ediyor. Zaten görsel şölendir arkadaşlar :) 




Emeklere sağlık.



Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

11 yorum

  1. hımm izlenir yani peki o zamansa :) iki oyuncuyu da çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Ben pek beğenemedim. Ortasındaki sürprizi de tahmin ettim. Beklentim yüksekti sanırım😊🤚

    YanıtlaSil
  3. Filmi çok güzel anlatmışsınız ama yine de izlemek istemedim nedense.
    Sanırım okuduğum diğer yorumlar etkiledi.

    YanıtlaSil
  4. Bak şimdi benim de ön yargım vardı. Ama öyle anlatmışsın ki filmi hemen izlemek istedim :)

    YanıtlaSil
  5. Hoş geldiniz.
    Bir filmi izlemeye karar vermişsem, eleştirileri okumayı ya da dinlemeyi istemem ben de. İster istemez etkileniyor insan tabii. İzleyip kararını kendim vermeyi tercih ediyorum. :)
    Anlattığınız filmi izler miyim, bilemiyorum. Ekrandan epey koptum bu aralar.
    Anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum size. İzleyen gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  6. Ben de izleyecem sanırım bu filmi :)

    YanıtlaSil
  7. Sanırım bu filmi ilk defa duydum. Öneriniz üzerine bir akşam izlenebilir sanırım. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
  8. ben çok beğenmedim daha doğrusu etkilenmedim çok saçma bir duyguya kapıldım sanki bu digital platformlardaki filmler tüm dünyada aynı anda izleniyor ya amaç dünyaya bakın biz Türklerde erotik sahneler çekebiliyoruz demek isteniyormuş gibi hissettim .....Hani bazı filmler derinlerde bir yere dokunur düşündürür birazcık ağlatır birazcık güldürür birazcık mutlu eder....Hiçbir şey hissettirmedi bu film bana maalesef...Başladı ve bitti...

    YanıtlaSil
  9. Ben filmi çok sevdim😊 İki oyuncuyu da severim ve yıllar sonra ikisini güzel bir projede görmek çok hoşuma gitti. Filmde ters köşe oldum bir ara, birkaç sahnesini sevmedim sadece. Kesinlikle herkes izlemeli diye düşünüyorum. İlişkiler üzerine, kendinle ilişkin üzerine çok çok farkındalık yaratacak bir film bence😊 İzlerken benim de gözlerim doldu, zaten ağlayacak yer arıyorum hep, o da ayrı konu🙃 Çok tatlı anlatmışsın, özlemişim senin yazılarını okumayı😊

    YanıtlaSil