Okudum: Gece Yarısı Kütüphanesi

By Mavinindenizi - Kasım 20, 2022

 Koşun, çok güzel kitap önerisi ile geldim. Sıcak sıcak!

Bugün otobüste bitirdim, dönüşte ne yapacağımı şaşırdım. Neyse ki kulaklıklarım yanımdaydı. Neyse konuyu dağıtmadan şu kitaptan bahsetmek istiyorum.

Nora! Öyle güzel bir konuya karakter olmuş ki, canım. Neyse, hepimizin; hayatı, yaptığımız seçimleri, yürüdüğümüz yolları sorguladığı dönemler olmuştur ve hala hali hazırda oluyordur. Çünkü neden olmasın ? İnsanız ve hep diğer olasılıkları sorgularız. 'Acaba bu mesleği seçmeseydim daha mutlu olur muydum ?' , 'Doğru yerde miyim ?', 'O bölümü okumasaydım da diğer bölümü okusaydım, o üniversite değil de diğer üniversite?' gibi gibi bir sürü seçenek. Seçenek her zaman vardır, var olacaktır. Elbette seçimlerimizle yaşıyoruz. Attığımız her adımla gitmek istediğimiz yere yaklaşıyoruz bazen de bilmeden yolu uzatıyoruz. Kestirme diye girdiğimiz yollar çıkmaz sokağa çıkabiliyor. E tabela assalarmış canım! 

Nora da bizim gibi hayatını sorguluyor. Ama biraz farkı var, ileri gitmiş sorguda. Kendisini sorgu odasına almış bence. Elbette sorguluyoruz, düşünüyoruz ama bunu ilerlettiğimizde kendimize zarar veriyoruz. Çünkü an'dan uzaklaşıp bu seferde şu anı kaybediyoruz. Nora şu an'ı kaybedenlerden. 


Yaşadığı her şeyin sorumlusu olarak kendisini görüyor, ayağınız taşa takılsa kendisini suçluyor. Felsefe mezunu, müzik yatkınlığı da var ve önüne çok seçenek çıkmış bu tatlı kızın. Ama hayatının her şeyi düşünen evresinde ve şimdiye kadar yaptığı seçimlerin yanlış olduğu kararına varıp hayatı kendisine zehir ediyor. Bir amacı olmadığını, kimseye faydasının olmadığını düşünüyor ve evet en sonunda intihar etmeye karar veriyor. Ediyor da! Gece yarısı kütüphanesinde açıyor gözünü. Sonrasını anlatmak istemiyorum, okuyun isterim. Tatlı bir yolculuk. Seçimlerimiz, pişmanlıklarımız, aslında gerçekten pişman mıyız ? gibi bir çok soruya cevap vermemize yardımcı oluyor. İyi geldi bana, tebessümle ve bir mutlulukla kapattım kitabı ve çok sevdiğim kardeşime verdim okusun diye. O da felsefe okudu ve hayatını sorguladığı bir dönemde :) İyi gelir diye düşünüyorum, göreceğiz :) 

Okuyucu yorumları da eklesem ya :) Neyse yorucu bir gündü ama bunu yazmak için geldim, gelmişken güzel yazılar da okudum. Sıradaki kitabımı seçmeye gidiyorum.


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

23 yorum

  1. Tatlı kız Nora'nın hikayesini merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Benim de okunmayı bekleyenler arasında ama bu aralar okuyamama durumundayım, atlatabilirsem en yakın zamanda okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bana da oluyor öyleee ama başladığında gerisi gelecektir :)

      Sil
  3. Pişmanlıkları anlamlı bulmuyorum. Yaşamımız boyunca yaptığımız ya da yapmadığımız sonsuz sayıda seçenek var. Bunlardan sadece birini seçiyoruz. Önemli bir kısmı tesadüf küçük bir kısmı özgür irade. Daha ziyade gençliğe hitap eden ve hiç de ilgimi çekmeyen kişisel gelişim konusuna göz kırpan bir kitap. Bestseller kitaplara karşı mesafeli duruyorum. Size iyi geldiyse keyfini çıkarın. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişmanlıklar taraftarı değilim ben de sadece konusu, verdiği mesajı sevdim. Çok satanlara karşı bir tepkim yok bi de okuyacaklarımı öyle seçmiyorum genelde :) Ama fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :) Tatlı tatlı bir anlatımı var kitabın :)

      Sil
  4. Kitabı merak ettim. Okumak isterim. Çok teşekkürler. Emeğine yüreğine sağlık 🤗🤚

    YanıtlaSil
  5. Bu sene okuduğum en akıcı kitaptı sanırım. Ve Nora en sonda beni yanıltmadı o yüzden çok sevdim. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan biriyle karşılaşmak şey gibi değil mi ? Aynı diziyi severek izlemek :) Nora candır :)

      Sil
  6. Kütüphanemde olmasına rağmen sanırım kitabı okumayan bir tek ben kaldım:))) Çok tatlı anlatmışsın, Aralık ayı içinde okuyacağım ben de:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanı merakla bekliyorum, neden geç kalmışım diyeceksin eminimmm :)

      Sil
  7. yeni okudum ben de veee evet çok etkileyici :)

    YanıtlaSil
  8. Very interesting post 😊 Have a nice day 😊

    YanıtlaSil
  9. sadece karakterin adı sayesinde okuyabileceğim bir kitap :)

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle haklısınız, biliyorum. Fakat asıl anlatılmak istenen intihara yönlendirmek değil, ne seçtiğiniz değil nasıl yaşadığınız aslında .Mesajı kötü değil intihar yazdığıma bakmayın lütfen. Teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  11. Okunma sırasını bekliyor, öne çekeyim biraz:)

    YanıtlaSil