Sahi Nerde O Eski Bayramlar ?

By Mavinindenizi - Mayıs 02, 2022


 Günaydın bayram sabahından... Günün hangi saati okursanız ona göre ayarlayın girişi.

Şu 'Nerde o eski bayramlar?' sorusundaki eski bayramlarınız nasıl sizin ? Kalabalık mı, bol el öpmeli mi, kapı kapı şeker toplamalı mı anlatsanıza... Çünkü herkesin eski bayramı kendine has ve kendine güzel sanırım. Kimilerimiz kalabalık sabahlara uyanmayı severken kimilerimiz samimi sabahlar arıyordur. Kimimiz yeni kıyafet hevesi ile uyurken kimimiz onu hayal edemediği için birilerinden hediye bekliyordur. Hayır bayram bayram iç karartmaya gelmedim. Özel günlerde yazmayı çok sevmeme rağmen şimdiye kadar buraya hiç yazmadım. Bayramlaşıp gideceğim ama bir kaç şey de yazmayalım mı ?

Sizin eski bayram alışkanlığınızı bilmiyorum ama kendi bayramlarımdan bahsetmek isterim. Biliyorsunuz küçük bir yerde doğdum ve büyüdüm ben. İyisi ile kötüsü ile en sevdiğim zamanlar o zamanlar. En sevdiğim yer de orası. Orda akraba yok, bir kaç komşu sadece. Dolayısi ile hele ki bayram kış günündeyse bayramlaşacak kimsenin olmadığı zamanlarda olmadı değil. Genelde sabah kalkılır kahvaltı yapılır varsa komşuya gidilir, öğleden sonra onlar beklenir ve çıkıp balığa gidilir. Ve kapanış. Gün içerisinde telefon trafiği, uzaktaki akrabaları arayıp önce 'neden aramıyorsunuz' tripleri ve bayram dilekleri... 

O zamanlar çok özenirdim Ankara'daki kuzenlerime. Her bayram kalabalıklaşır, toplanırlar diye. Ama bir yandan da hep çok severdim bayramlaşmanın kısa sürmesini. Ankara'ya taşınınca anladım ki o özenmem de boşunaymış. Ben samimiyet seviyorum, sadece bayramdan bayrama hatırlanmayı değil. Çünkü samimiyet varsa her gün bayram olmaz mı ?

Ben tek taraflı beklenti sevmiyorum, özel günlere endekslenmiş duyguları sevmiyorum, eleştirel bakışlar arasında kasılarak var olmayı sevmiyorum.

Çok küçüktüm, Ankara'ya bayrama gelecektik. O zaman bayramın kışa denk gelmesi ve bizim Ankara'ya gelebilecek olmamız o kadar büyük bir olaydı ki, alışverişe çıktık. Bana KAHVERENGİ balık UZUN etek ceket takımı alındı. Ben o kafayla beğendim kimse de yavrum sen bu yaşta bunu neden giyesin demedi. En saçma bayram anım :) O zamanlar misafir olarak gelip gitmek kıymetliydi. Şimdi misafir olmadığımız için :)

Neyse en nihayetinde benim nerde o eski bayramlar anlayışım ailece yapılan kahvaltı sonrası babamla balığa gitmek. Her zaman en kıymetli bayram anılarım bunlar olacak. Bayramda tutulan balığın lezzetini bilir misiniz ? Canım balık tutmak çekti. Ama babamdan sonra balık tutmadım.. 

Bir de şey var tabi her iki abili çocuğun başına geldiği gibi, şeker toplatılıp şekerlerim elimden alınırdı. 'Özgül şu ev çikolata veriyor' diye keşif yapıp salarlardı beni. Sonra akşam ganimetlerime el koyarlardı. Zaten gezeceğim kaç kapı var ya, bıraksaydınız da emeğim ben de kalsaydı. Ama yazık, abimler kapıyı çaldığında içerden 'evde yokuz' diye seslendikleri gün kendileri gezmeyi bıraktı. Travmaya bak :)

Sonuç olarak her anımıza şükür.

Her güne şükür.. Bu bayramı da görüyoruz diyerek herkeslerin bayramını kutlarım. Her şeye rağmen varız, devam ediyoruz, bir şeker yiyerek güne başlayabiliriz. Sevdiklerinizle, sağlıklı, güzel kıyafet seçebildiğiniz bayramlar dilerim :)

Kıyafet seçemeyenlerin de olduğunu bilerek, elimizden geldiğince kendimiz dışındakileri düşünüp insanca yaşayarak geçireceğimiz nice güzel günlere.

Bakmayın karmakarışık yazdığıma, anlatacak çok şey var ama hassas konularımda hala yazabiliyor değilim. A aaa unutmadan aşırııı güzel bir kitabı yeni bitirdim ilk fırsatta onu da anlatmaya geleceğim.

Sizdeki mükemmel bayram anılarını da yazın da gülelim, gülmek iyileştirir :)

  • Share:

You Might Also Like

5 yorum

  1. İyi bayramlar. :) Bence bayramlar hep güzel de insanlar değişti. Bayramlar hasret giderme bayramlaşma gününden çok otellerde tatil için yer kapma günlerine döndü. Yani manevi anlamda bayramı yaşayan pek kalmadı.

    YanıtlaSil
  2. Tatlı bayramlar:))) bayramlar benim için eskiden güzeldi. Çok uzun zamandır hiçbir şey ifade etmiyor bana. Sevmiyorum bayramları hiç.
    Çikolataya ve tatlıyı biraz fazla yiyorum, gerçi benim için bayrama gerek yok, hep fazla yiyorum :)))
    Ne tatlı bir bayram yazısı olmuş:)))Fotoğrafa bayıldımmm, içim açıldı:)))

    YanıtlaSil
  3. Mutlu bayramlar, hep gülmek dileğiyle dediğiniz gibi iyileştirir :)

    YanıtlaSil
  4. Bayramlar eskiden dedem ve ananeme gittiğimizde teyzemle dayımla buluştuğumuzda güzeldi. Bayramlık alamazdi ailem ama bayram sabahı heyecanla kahvaltı yapar sonra yollara duserdik. Bugün ise gurbetteyiz ne ailemi gorebildim ne eş dostu. Eşimle geçirdiğim en sessiz ve hüzünlü bir bayramdi. Gurbette olunca sahada zor oluyormuş bayramlar..

    YanıtlaSil
  5. baban ve abinler anıların çok çok güzeldi :)

    YanıtlaSil