Okudum: Hayatın Sesi- Gülseren BUDAYICIOĞLU

By Mavinindenizi - Mart 14, 2022

Tekrar merhaba…

Uzun süre oldu buraya yazmayalı. Özellikle okuduklarımı arkadaşlarıma daha çok anlatmaya başladığımı farkettiğimde daha iyi anladım bunu. Size de oluyor mu bilmiyorum ama kesin oluyordur, tek bana olacak hali yok ya? Çok severek okuduğum kitapları illa anlatmam hatta mümkünse okutmam lazım. Belki onlar sevmeyecek belki tarzları, zevkleri farklı ama ne yapayım? Aynı heyecanı yaşamak istiyorum. Aynı filmi izleyenler gibi sohbet etmek istiyorum. Sonra bir bakıyorum karşımdaki gözleri donmuş şekilde dinliyor, -bitir artık kızım be- bakışı, nerde görsem tanırım J Ben de hemen buraya koştum. Biraz anlatacak kitaplarım birikti ama sırayla yazayım. İlk sırayı Gülseren Hanımcığıma verdim çünkü serisini okumuş biri olarak elim direkt ona gitti yine.

Evet, Gülseren Hanımcığımın ‘Hayatın Sesi’ adlı kitabını okudum. Aslında yalan yok kitap alırken gördüm yeni kitabını, geride kalmış olabilirim. Okuyanlar çaktırmazlarsa sevinirim.

Yine direkt şahane yazıp bitirmem yok mu? Yok.

 

Neyse başlayalım; bu kitabında diğerlerinden farklı olarak okuyucularının kendisine yönlendirdiği mektuplardan, maillerden yola çıkarak hem onları bizlerle paylaşıyor hem o yazılar üzerinden bizlerle o değerli yorumlarını paylaşıyor. Psikoloji o kadar geniş bir alan ki asla hakim olamayız ama Gülseren Budayıcıoğlu kitaplarını yazarken okurlarının kendilerini anlamalarını hedef aldığını belirtmişti dinlediğim bir röportajında, haddim olmayarak belirteyim bu konuda çok başarılı olduğunu düşünüyorum. İnsan onun kitaplarını okurken başka insanların hikayelerinde bazen kendi hayatlarından parçalar bulabiliyor veya çevresinde olan insanları bulabiliyor. Bazen ‘Bendeki dert değilmiş’ derken bazen ‘Ben de de böyle bir sorun var demek ki bu nedenleymiş’ diyorsun, dedirtiyor. Onu sana bir şekilde öğretiyor. Her kitabında bahsettiği kader motifi mesela benim çok etkilendiğim bir kısım. Geçen hafta okuduğum başka bir kitapta da gördüm ki hem psikolojik hem bilimsel olarak birbirine ne kadar örtüşüyor bu konular. Gülseren Hanım kader motifi diyor, çok da doğru diyor. Bunu bilir, anlamlandırırsan kendine ona göre bir yol çizersin demek istiyor. Tabi ne kadar uygulanabilir bilmiyorum, illaki bir kere okuyup hak vermekle değil, özümsemek gerekir.

Kitabı ilk elime aldığımda önceki kitaplarından biraz farklı olması beni tedirgin etmedi değil ama yaklaşık iki günde bitirdim sanırım. Boşuna tedirgin olmuşum ama tadı damakta bırakacak orta bir kalınlığı var. Mektuplar üzerinden işlenen konular bana birkaç mektup daha olsa keşke dedirtti. Akıcı, samimi, duru anlatım konusuna girmiyorum. Çünkü onu çok defa dedim sanırım.

Kadına şiddetten bahsediyor bolca! O kadar net ki bu konuda. Çocuklara yapılan yanlış yönlendirmeden bahsediyor. Bazen kendimizi sorgulatıyor bazen ayağa kaldırıyor. Hayata bakışına, emeğine, kalemine sağlık efendim. Ben okurken çok beğendim J Size yazarken de çok keyif aldım sizlerde hem yazımı okuyun hem bir koşu kitabı okuyun da biraz üzerine sohbet edelim, özledim yahu!

 

Sağlıkla…

 


  • Share:

You Might Also Like

14 yorum

  1. Çok güzel bir tanıtım olmuş. Yazarın hiçbir kitabını okumadım henüz ama merak ediyorum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır yazmamış hikayeleştirmiş hastalarının hikayelerini, gerçekten hepsini severek okudum tavsiye ederim :) Yorum için de teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Gülseren Budaycıoğlu'nun birkaç kitabını beğenerek okudum. "Kader Motifi" kavramı beni de etkilemişti. Topluma ışık tutması dileklerimle. Emeğine yüreğine sağlık 🙏😊🤚

    YanıtlaSil
  3. Son zamanlarda çok fazla rastlıyorum yazara. Ben de bir şans vermeliyim sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala şans vermemiş olmana şaşırdım:) Dizilerden dolayı çok duyuluyor ama dizilerden çok daha güzel kitapları. Okumalısın :) Yorum için de teşekkür ederim.

      Sil
  4. Mektuplar üzerinden gitmesi güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Hala bir Gülseren Budayıcıoğlu okumadım ben, hüzünlüyüm.

    YanıtlaSil
  6. tamam okuycam bunu, diğer kitaplarını okudum, tek eleştirim vakaları anlatırkan arada kendini anlatması idi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada yapıyor farkettim ben de ama rahatsız etmedi :)

      Sil
  7. Gülseren Budayıcıoğlu kitaplarını çok severim:))) Bloğumda da ayrıntılı paylaşmıştım:)))
    Hayata Dön ve son çıkan kitabını okumadım:) Anlatımını seviyorum, birçok kişide farkındalık oluşturduğuna inanıyorum:)))
    Belki duymuşsundur, Kral Kaybederse kitabı da dizi oluyor, en sevdiğim kitabıdır:)))
    Emeğine sağlık:))))
    Bu arada gerçekten özlettin kendini, tekrar hoş geldin diyorum, ne iyi yaptın:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın amaaa :)
      A aaa hayır duymamıştım o da mı dizi oluyor, ama okurken demiştim kendi kendime 'bu iyi dizi olur diye :) Aranılan tüm aksiyon var :)
      Ben son çıkanı da okudummm diğerlerine göre daha genel, ama diğerleri gibi öğretici. Kesinlikle farkındalık yaratıyor. Geleyim de tatlı yazılarını okuyayım biraz :)

      Sil