Okudum: Simyacı

By Mavinindenizi - Mart 01, 2021



 Koşun gelin okuyan okumayan bu tatlı kitap hakkında konuşalım lütfen. 

Simyacı kitabını ben de blog yazılarından gördüm, öyle güzel anlatımlar var ki hakkında merak edip hemen sipariş verdim ve birden en ön sıraya alıp okumak istedim. Çünkü neden sıralaması değişmesin :) Hiç  pişman değilim hatta kendimi tebrik ediyorum aferin bana! 

Neyse biraz kitaptan bahsedeyim; çok güzel. 

Sevdiğim kitapları abartmayı seviyorum, bu yazıdan sonra okuyanlar ‘Bu kadar övülecek ne var?’ Diye beni dövmeye geri gelecekler o yüzden profesyonel yoruma geçiyorum, çünkü canım kendim.

Evet kitap güzel tamam tamam. Çobanın hikayesi bu. Kendi hayat amacını arayan, ararken de neyi neden nasıl yaşadığımızı ve algıladığımızı anlatan ve bizi gözlemlemeye çağıran bir konusu var. Çobanlık Santiago aslında okuma yazma biliyor ama gezmeyi sevdiği için çobanlık yapmayı tercih ediyor. Ailesine gezmek istediğini sabit bir yerde kalarak çalışmanın kendisini mutlu etmeyeceğini söyleyince babasının kendisine koyun alıp al gez ve geri gel demesiyle çobanlık yapmaya başlıyor ve mesleğini de gayet çok seviyor. Koyunlarından öğrendiği bilgiler var kendince. Onlarla aynı dili konuşmasa da anlaşabildiğini düşünüyor, ortak dil diye bir şeyin olduğunu ve bunu koyunları ile öğrendiğini kabul ediyor. Derken bir gün karşısına çıkan bir kralın kendi kişisel menkıbesi için Mısır piramitlerine gidip oradaki hazineyi bulması gerektiğini söylediği güne kadar. Aslında para düşkünü değil delikanlı ama sürekli aynı düşü görüp bir çingeneye düşünü yorumlattığında onun sa Mısır piramitleri ve hazineden bahsetmesi ile koyunlarını satıp Mısır’a gitme kararı ile başlıyor her şey. 

Parasını çaldırıp billuriye dükkanında çalışmaya başlayıp orada para biriktirmeye çalışırken hem dükkan sahibine para kazanmayı bir şeyi istemenin ne kadar önemli olduğunu anlatıyor hem kendisine güveni artıyor.

‘Günler bitkine benzediği zaman da insanlar, güneş gökyüzünde hareket ettikçe, hayatlarında karşılarına çıkan iyi şeylerin farkına varamaz olurlar.’

‘Mutluluğun gizi dünyanın bütün harikalarını görmektir, ama kaşıktaki iki damla yağı unutmadan’ 

Parası çalınca vazgeçecekti kralla yaptığı konuşma ve bir şeyi istemenin önemini hatırladı. İşe başladı doğru yolda olduğunu içinde hissetti. Yola çıktı inandığı şeyim peşinden giderken içinde huzuru hissetti. Aşık oldu dönecekti aşkın fedakarlık olduğunu öğrendi. Dayak da yedi savaşın ortasında da kaldı ama hep kalbini, kendini dinlemeyi öğrendi. Kendisini dinlediğinde kendisi için doğru olanı yaptığını fark etti.

Mısır’a kadar uzun yolculuklar sonucunda gitti peki buldu mu hazineyi? İşte bunu okumanız için anlatmak istemiyorum. 

Kitap güzel diye başladım evet ama şöyle özetleyelim, akıcı, okunur sadelikte, verdiği çok güzel mesajlar var ama aslında bunları bizler zaten biliyoruz. Güzel hikayelerle anlatıyor olması çok hoş ve bu tarz kitaplar arada iyi geliyor. 

Sağlıkla...


  • Share:

You Might Also Like

36 yorum

  1. Çok popüler olduğu dönemde okumuştum bende. Hatta 2 yıl kadar önce, boş olduğum bir vakit tekrar elime geçince bir daha okudum :-)) Güzel bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popülerken sıkıcıdır diye düşünerek bu zamana ertelemiş bulunduk ben de ama olsun iyiki ertelemişim belki o zaman aynı etkiyi bırakmazdı :)

      Sil
  2. Beklediğimiz yazı geldi, beklediğimize de değdi. Yoruma bayıldım... Sonunda kitapla alakalı olarak okura merak uyandırmak da çok hoş olmuş... Ben de okumadım aslında çok elime geçti bu kitap ama fırsat mı bulamadım öncesinde bilmiyorum :) En kısa zamanda ben de okuyacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın, hakkında kısmına baktım özellikle Egeli olduğunu gördüm ve tamam dedim o yüzden yazısı bile samimi bı yüzden:) ben de Egeliyim:)
      Kitap sonlarını yazmak film sonu söylemek gibi geliyor, bence okunur diye paylaştığım kitapların sonunu söylersem okumuş gibi hissettirebilirim o yüzden yazmıyorum :) okumanı çok isterim bence seveceksin :)

      Sil
  3. Ben de kitabı okurken çok keyif almıştım; ama yazarın bundan daha çok beğendiğim kitapları oldu. Özellikle Veronika Ölmek İstiyor çok hoşuma gitmişti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu dünden beri öneren ikinci kişisin aşırı merak ettim ve sipariş versem sanırım :) çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  4. Kitabı okuduktan sonra şöyle demiştim, puh sana. Yazarın 2 haftada yazdığı kitabı 3 haftada okuyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de öyle bi durum var değil mi ya :) ama kafasında kurup yazmadı ile kafasındakini anlamaya çalışarak okumak +1 haftayı haftayı hakeder bence :)

      Sil
  5. Teşekkürler, bazen bazı kitapları alıp tekrar karıştırırım ben de ne hissettiğimi anımsamak için :)

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı okumadım, okuma listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
  7. This book seems very interesting;)

    YanıtlaSil
  8. Ben daha bitiremedim. Okudukça daha sarıyor ve güzelleşiyor. :) Billuriyeciyi ilk okuduğumda tuzcu sanmam da ayrı komedi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay onu ben de öyle sandım ya neymiş ne alaka diyorum kumlara bağlamadan öğrendim :) sonu çok güzel :)

      Sil
  9. Okuduğum bir kitap. Güzel bir kitap ben beğendim

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir blogger dostumdan hediye gelmişti bu kitap bu güzel yorumu okuyunca yeniden okuma isteği geldi 😊emeğine sağlık canım benim sevgiler sevgiler 😊🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kitap hediyeleri çok güzel değil mi ne kadar ince :) teşekkür ederim güzel yorumun için :) 🥰

      Sil
  11. Çok oldu kitabı okuyalı. Aslında kitabın ana konusu şark hikayelerinden birinde geçiyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra öğrendim onu :) önceden dümdüz okuyormuşum sonradan bakıyorum farketmediğim bir şey var mı diye :)

      Sil
  12. Ben de yenilerde yeniden okudum bu kitabı. Sürükleyiciiği çok hoşuma gitti ♥
    Yorumunuza sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürükleyici demi :) yeniden okumak ne kıymetli kitap için .. teşekkür ediyorum :) 🥰

      Sil
  13. çok güzel yaa tabisideki, bir de sidarta var hermann hesse o da müthişli :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel yazmışsın, emeğine sağlık 😊 yıllar önce okumuştum ve unutamadığım kitaplar arasında. Ben de 1 sene önce bloğumda yorumlamıştım.Tekrar okunması gereken kitaplardan biri benim düşüncem😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bilerek altını çizdim ki tekrar okunası satırlar cümleler için :) yorumunuz için çok teşekkür ederim

      Sil
  15. Ben hala kendimi dinlemeyi öğrenemedim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halbuki en doğru yolu gösteren de kendimiz değil miyiz :)

      Sil
  16. O kadar uzun zaman önce okumuştum ki unutmuşum:) Sadece sevdiğimi hatırlıyordum:) O yüzden bu yazı güzel bir hatırlatma oldu benim için:)
    Keyfili okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla diğer kitaplar araya girince oluyor öyle ama güzel olanı da bıraktığı his :)

      Sil
  17. öyle uzun zaman oldu ki okuyalı ama çok sevdiğim bi insanın en sevdiği kitaptı iç dünyasına yolculuğu onunla keşfetmişti.

    YanıtlaSil
  18. Tavsiye için teşekkürler:) Listeme ekledim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim zaman ayırdığınız için :)

      Sil
  19. Simyacı'yı okuyalı bir hayli olmuştu, sanki özlemişim gibi. Belki tekrar okurum ben de :))

    YanıtlaSil