Okudum: Kendine İyi Davran Güzel İnsan

By Mavinindenizi - Nisan 25, 2021


 Beyhan Budak.

Arkadaşlar Beyhan Budak’ın ilk kitabını da bugün itibari ile bitirmiş buluyorum. İkinci kitabını daha önce okumuş ve sizinle paylaşmıştım. Sırayı neden bozdum? Çünkü ilk kitabı bulmak gerçekten zor oldu. Fark eder mi? Bence etmedi. 

İlk kitapta da söylediğim gibi bu tarz kitaplar için yorum yapmak ne haddimize ? Mesleğine yıllarını vermiş bir insanın bilgi ve tecrübeleri ile yazdığı kitap için şöyledir böyledir demek ayıp gibi geliyor bana. Eleştirmen olmadığım için :) Kitap eleştirmenlerinin işi o, onların yaptığı ile benim yapmamın aynı olması beklenemez. Kaldı ki bu kitabına da bayıldım! 

Diğer kitap da çok eğitici ve öğreticiydi. Ama bunu biraz daha çok sevdim. Kendimizi anlamamız için ilk adımları bu kitapla atmış çünkü. Kendimize psikoloji defteri yapmamız için yönlendiriyor, almamız gereken notlar ve cevaplamamız gereken soruları kapsıyor. 

Kendi hastalarından ve kendi hayatından verdiği örneklerle evet yalnız değilim demene yardımcı oluyor. Beyhan Bey diyor ki, herkes başına gelenin sadece kendisinin yaşadığını düşünüyor ama kimse yalnız değil; herkes yaşıyor sizin yaşadığınızı. Kendinize kızmayın, kendinizi anlamaya çalışın. En çok kendinizi anlamaya çalışın diyor. Güzel sorular sormuş, herkesi kandırabilirsiniz ama kendinizi kandırmayın. 

Kitap ağır bi kitap değil asla, okunabilir, akıcı ve gayet anlaşılır bir dil kullanılmış. Sıralama olsun, örnekler olsun sizi yormuyor, güzel düşündürüyor. Eğer siz de kendinizi anlamayı seviyorsanız, attığınız adımları sorguluyorsanız okuyun çok faydasını göreceksiniz diyorum. Sadece kendinizi değil etrafınızdaki insanları da anlıyorsunuz okurken; ‘He demek ondan böyle yapmış’ aydınlanması geliyor bazı sayfalarında. Şimdiden iyi okumalar :) 

Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

11 yorum

  1. En çok kendimize zorbalık yapıyoruz en çok kendimizi ötekileştiriyoruz

    YanıtlaSil
  2. Videolarını dinliyordum, kitabını da alayım. Bir şeyleri düzeltmeye ihtiyacımız var. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzeltmeye kendimizden başlamak öyle güzel ki :) teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  3. ooooo hoşgeldin, kendine iyi bak, bloguna da iyi bak :)

    YanıtlaSil
  4. Videolarındaki gibi bireysel samimi bir anlatım, o biri çok beğenecek bence:) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Hiç okumadım yazarın kitaplarını. Yazını okuyunca not ettim kenara, mutlaka bakacağım:))

    YanıtlaSil