Okudum: SYBIL

By Mavinindenizi - Mart 17, 2023

 Evet geldim.

Elim gitmedi yazmaya, anlatmaya. Kime neyi nasıl anlatacaksınız aslında ? Depremin olduğu gün yıllık iznim başlamıştı. Sabah Maraş'ta deprem olmuş diye duyduğumda Maraş'ta yaşayan çocukluk arkadaşım geldi aklıma. Mesaj gönderdim iletilmedi, aradım çekmiyor. Abisinden haber alana kadar hissettiğim o korku... Sonra haberlere bakmaya başladığımda Hatay'da yaşayan üniversite arkadaşımın paylaşımını gördüm:

 'N'olur yardım edin!'

 Hepimiz korktuk, üzüldük ağladık. Elimizden geleni yaptık, yamaya da devam ediyor olmamız gerektiğini biliyoruz. Empati kurulabilir diyorlar ya, aklımız almaz orda olanları bence. Biz izlediklerimizden parçalandık, onlar... Allah'ım yardımcıları olsun... Bu konu yorum yapılabilir bir durum değil o yüzden yazmak anlatmaya çalışmak istemiyorum. Başımız sağ olsun...

Bu süreçte okumaya devam ettim evet, bana en iyi gelen şey; okumak. 

Okuduklarımdan bir tanesinden bahsetmeye geldim: Sybil. 

Ah ne çok etkiledi, korkuttu ve üzdü bu kız beni. 

Kitabı okumaya başladığımda seveceğimi biliyordum ama ilk sayfalar kafamı karıştırdı; zaman kaybı, bilinçdışı hareketler bir 'hayırdır?' dedirtiyor. Kendisini çok alakasız bir yerde bulup nasıl oraya gittiğini bilmemesi ile başlıyor. Küçük yaşında kısa bir dönem psikolojik destek alan Sybil kendini bilen yaşa geldiğinde gittiği şehirde küçükken tedaviye başladığı doktorunu bulup destek almak istiyor. Doktor Sybil ile tedaviye başladığında bu kadar ciddi bir durum olduğunu tahmin etmiyor ama zaman zaman farklı karaktere bürünen ve her karakterinin ayrı bir ismi olan Sybil'i parçalanmış buluyor.

İnsanız, ne şartlarda yaşadığımız gelişimimizi zihnimizi etkiliyor. Kitabın bu noktada verdiği mesaj çok güzel. Hayatının dönüm noktalarında farklı karakterlere bölünen çok kişilikli bir kız. Doktor onu dinledikçe küçükken annesinin kendi psikolojik rahatsızlığını kızından çıkarıyor olmasına şahit oluyor. Kızına şiddet uygulaması, kızını küçümsemesi ve beğenmemesi... Bu sevgisizlikle baş etmeye çalışırken anne sevgisi kazanmak için farkında olmadan parçalara bölünen küçük bir kız çocuğu. 

Düşünün ki annesi onu sevsin diye ortaya çıkan bir kişilik annesinin istediği gibi davranırken bir diğer kişilik  annesine baş kaldırıyor. Konuya çok girmem yorumlarımda ama şöyle bir bahsetmek istedim ki çok kıymetli ve öğretici olduğunu bilin ve okumak isteyin diye.

Önerir miyim ? Kesinlikle.

Sağlıkla...

Yol Arkadaşım

Site Sarışını

Doğrusunu bildiğimiz yanlışlar

                                                                    Sebebi var :)

  • Share:

You Might Also Like

8 yorum

  1. bu sybill in filmi var çok etkileyici :)

    YanıtlaSil
  2. Sybil'i duymamıştım daha önce ama depremin sonuçları tamamen ihmalsizlik diyebilirim cevap olarak da atasına söven bir milletin kader diyeceğine eminim

    YanıtlaSil
  3. Kitabı duymamıştım, sen önermişsin, o zaman bakılmalı:)))

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Maraş depremi bizleri ziyadesiyle üzmüştü. Hiçbir depremin yaralarını tam manasıyla sarmak mümkün değil. Üzerinden çok zaman geçmiş olsa da bu depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına ve büyük Türk milletine sabır ve baş sağlığı diliyorum.

    Okumak çok güzel bir eylemdir. Kendim çok iyi bir okuyucu olamadığım için, okuyucuların kitap paylaşımlarını görünce hemen ilgilenirim. Sizin de okuduğunuz ve hakkında bilgi verdiğiniz "Sybil" kitap hakkında bir ek araştırma da ben yaptım. Kitabın konusu gerçekten çok ilginç. Özetle çoklu kişilik bozukluğu üzerine kurgulanmış bir kitap. 16 ayrı kişiliğin tek bedende yaşanıyor olmasını düşünemiyorum. 1976 ve 2007 yıllarında sinemaya da uyarlanan bu kitabı okumak farz oldu. 1976 yılında çevrilen filmini tavsiye ediyorlar.

    Bu kitabı bizlere duyurduğunuz ve haberdar ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın. İyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. oldukça hayatın içinden konulara sahip bir kitap..

    YanıtlaSil
  6. psikoloji içerikli kitapları seviyorum, inceleyeceğim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Bilgilendirme için teşekkürler. Sizden sonra birkaç yerde daha çıktı kitap karşıma. Okumayı düşünüyorum. Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Psikolojisi biraz ağır bir kitap gibi.

    YanıtlaSil