Arayı Kapatma Çalışması Okuduklarım

By Mavinindenizi - Haziran 03, 2022



 Normalde birer birer yazardım ama yetişemedim bu ara. Zamansızlık demeyelim de geçiştirmek istemediğim için başına oturup kendimi dinleyerek yazmak için bekliyorum diyelim. Diğer türlü tadı çıkmıyor bence.

Neyse geçen haftalarda okuduğum üç kitabı paylaşacağım sizlerle. Rakamla üç ama çok da üç sayılmaz :)  Bir tanesi 75 sayfa :) Olsun vazgeçtim; üç. Ayrıca yazmadan belirteyim bu kitapları en



son ben okumuş olabilirim. Kendimi geç kalmışım gibi hissettim bazılarını okurken, ne demek istediğimi siz de anlayacaksınız.

Öncelikle; Dostoyevski 'Yeraltından Notlar'


Ben kitapları genelde toplu taşımada okuyorum. O yolun nasıl geçtiğini anlamıyorsam beğendim diyorum. Yolun nasıl geçtiğini anlamama izin vermedi. O kadar içimizden anlatmış, o kadar kendimizle konuşmamızı anlatmış ki, herkes kendi iç sesini duyabilir okurken. 'Evet ben de böyle düşündüm' dersin illa ki bir yerinde. Karmaşık gibi de geliyor bir yandan ama sonra sonra oturuyor taşlar. Çok sade bir dille çok akıcı ele alınmış. Ben sanırım ilk defa bu tarz bir kitap okudum, araştırmaya başladım diğerlerini. Kendimize olan fazla güvenin bazen de güvensizliğin dışa vurumunu okuyoruz gibi hissettirdi bana. Bazen kızdım bazen hak verdim. Eğer okumadıysanız ve okuyacaksanız eleştirdiğiniz yerlerin cevaplarını kitabın sonunda alacağınızı söyleyebilirim. Okuduysanız da ne mutlu :)


Stefan Zweig/ Satranç.

                                                  

O kadar çok altını çizmem gerekti ki okurken, muhtemelen otobüstekiler gülmüştür. Ama çok beğendim. Bu yazarın kitaplarını okumaya geç kalmışım gibi hissettirdi kitap bana ve bunu bitirir bitirmez internetten kitaplarının set hallerine baktım. Elimdekiler bitince diye sıraya da aldım. Hem günlük, hem akıcı, hem altı çizilecek cümle dolu. Kitap okumak istiyorum ama çok uzun olunca başlayamıyorum diyorsanız buyrun, kitap okumayı sevdirecek incelik ve içerik. .bir insana verilebilecek en acı şeyin hiçlik olduğu ve kendini köşeye sıkışmış hisseden insanın kendine verdiği zararı çok akıcı ele alıyor. Çok da fazla detay vermem uygun olmayacak. Kısacası, okuyun derim ben. Tabi siz de hala okumadıysanız.


Hakan Mengüç/ Sen Yola Çık Yol Sana Görünür

                                            

Hakan Bey'in videolarını internette çok görmüştüm. Kitabını merak ettim bu kitabı ile başladım ve evet diğer kitaplarını da okumak istiyorum :) Tam motivasyon kitabı diyebiliriz. Okurken kendini iyi hissettiren bir havası var. Asla ağır değil, asla sıkmıyor. Kısa kısa konular tatlı tatlı hikayelerle desteklenerek ele alınıyor. En sevdiğim alıntıyı bırakarak yorumlamış olacağım :)

''Yürümeyi öğrenmek için defalarca düşüp kalkıyorsun. konuşmayı öğrenmek için binlerce kez anlamsız sesler çıkarıyorsun. Sevmeyi öğrenmek için binlerce kez kırılıyorsun. Kazanmak için binlerce kez kaybediyorsun. Seni mükemmele götürecek olan süreç zaten hatalarla dolu olduğu için güzel değil mi ?''

Yol arkadaşlarım çok tatlıydı. Sizlerde okumadıysanız size de arkadaşlık etsinler isterim.


Sağlıkla...

  • Share:

You Might Also Like

5 yorum

  1. İlkini okumuştum, yazarın dilini seviyorum, kitabı beğenmiştim.
    Zweig hiç okumadım daha. Tanıtımları ve yorumlara bakınca bazı kitaplarını sevmeyecek gibi hissettim ama ilgimi çeken birkaç kitabını alabilirim. :) Otobüste pek okuyamam ben, gergin hissediyorum çünkü ve araba tutar beni.

    YanıtlaSil
  2. Alıntı çok iyimiş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  3. mengüç bilmiyorum, motivasyon kitapları severim, teşekkürleeer :) yeraltından notlar ne kitap ama yaa :) oğuz atay ın korkuyu beklerken adlı kitabına benzetiyom onu :)

    YanıtlaSil
  4. Stefan Zweıg kitaplarını çok seviyorum, başka bir anlatım tarzı var:))) Bu kitabını okumadım henüz:) İlk kitabı biliyorum ama okumadım henüz:) Hakan Mengüç hiç okumadığım yazarlardan. Sessiz bir ortam varsa okuyabilirim dışarıda, yoksa sayfaları boşa çevirir dururum:)))

    YanıtlaSil
  5. Yeraltından Notlar'ı ben hala okumadım mesela. :) Zweig severim, bir çok kitabını okudum, insan bir kere Zweig kitaplarının tadını aldı mı kendini durduramıyor.

    YanıtlaSil